Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Konsola SONY PlayStation 4 PRO z dwoma układami graficznymi

voodoo1907 | 24-10-2016 13:32 |

Konsola SONY PlayStation 4 PROz dwoma układami graficznymiObecna generacja konsol jest pierwszą w historii, która otrzymała nie tylko swoje wersje slim, ale również takie o sporo lepszych parametrach technicznych. Co ciekawe nie mamy w tym przypadku do czynienia z ich następcami, zaś wszystkie gry które korzystać będą z dobrodziejstw ulepszonych modelach, mają działać także na standardowych wersjach. To samo tyczy się starszych gier, które uruchomią się bez problemów na nowych konsolach. Na temat nadchodzącego Microsoft Xbox One Scorpio nie wiemy jeszcze zbyt wiele, mamy za to całkiem sporo informacji o Sony PlayStation 4 Pro. Najnowsza z nich pochodząca od Marka Cerny pracującego jako Architekt Systemów Informatycznych w Sony głosi, iż odświeżone Playstation 4 posiadać będzie podwójne GPU, niestety z wypowiedzi udzielonej serwisowi Eurogamer.net ciężko wywnioskować czy mamy tu do czynienia z układem dwurdzeniowym czy też jednym GPU z podwojoną liczbą jednostek CU.

Odświeżone Playstation 4 posiadać będzie dwa układy graficzne - jeden znany z oryginalnej wersji konsoli, oraz jeden wzmocniony.

Dzięki temu zabiegowi zachowana ma zostać pełna kompatybilność ze starszymi grami, w przypadku których konsola będzie korzystać jedynie z połowy układu graficznego. Z kolei nowe gry tworzone z myślą o PlayStation 4 Pro, będą wykorzystywać pełny układ, co zapewni możliwość renderowania obrazu w rozdzielczości 4K poprzez upscalowanie. Przepaść wydajnościowa pomiędzy zwykłą PS4, a wersją Pro widać najlepiej na przykładzie teoretycznej wydajności obliczeniowej która dzięki zastosowaniu bliźniaczego GPU osiągnąć ma 4,2 TFLOPS, czyli przeszło dwukrotnie więcej niż 1,84 TFLOPS prezentowane przez GPU znane z pierwotnej wersji konsoli SONY.

Konsola SONY PlayStation 4 PROz dwoma układami graficznymi [1]

Jeżeli będziemy mieć do czynienia z dwoma współpracującymi GPU, to śmiało można stwierdzić, iż takie rozwiązanie wydaje się dość niestandardowe, jednakże biorąc pod uwagę obecny poziom dopracowania technologii CrossFireX na bazie której mogła by odbywać się współpraca obydwu GPU od AMD, może ono sprawdzić się całkiem nieźle. Jeżeli zaś GPU będzie jedno, ale z możliwością wyłączenia części jednostek CU, to będziemy mieć do czynienia z jeszcze bardziej niespotykaną technologią. Oprócz posiadania podwójnego układu graficznego, nietypowe rozwiązania jakie znajdziemy w nowej konsoli Sony się nie kończą, albowiem PlayStation 4 Pro wyposażona zostanie także w dodatkowy 1 GB pamięci DDR3. Doposażenie konsoli w nadprogramową wolniejszą pamięć skutkować ma odciążeniem podstawowych 8 GB szybkiej pamięci GDDR5. W przypadku korzystania z wielu aplikacji, te mniej istotne działające w tle skorzystają właśnie z wolniejszej pamięci. Premiera PlayStation 4 Pro zaplanowana została na 10 listopada, zaś za nową konsolę przyjdzie zapłacić nam równowartość 399 Euro, co w przeliczeniu na złotówki daje około 1700 zł, czyli dokładnie tyle ile w dniu swojej premiery kosztowało oryginalne PlayStation 4.

Źródło: TheVerge
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 62

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.