Koniec 17-letniej umowy licencyjnej pomiędzy Porsche i EA
17 lat trwała umowa licencyjna w ramach której jedynym deweloperem mogącym umieszczać w swoich grach samochody legendarnego niemieckiego producenta było Electronic Arts. Przez ten długi okres, tylko w grach z serii Need for Speed i Real Racing mogliśmy usiąść za kierownicą chociażby kultowego modelu Porsche 911. Z kolei pozostali producenci gier wyścigowych musieli obejść jakoś ten problem, bądź pożegnać się z fanami marki, zaś najczęstszym wyjściem z patowej sytuacji było wprowadzenie do swoich gier tuningowanych samochodów Porsche, opatrzonych logiem RUF. Oczywiście było to jakieś rozwiązanie, jednakże dla części graczy związanych z gatunkiem symulatorów nie było ono wystarczająco satysfakcjonujące choćby z uwagi na to, iż mimo wszystko znacząco ograniczało listę dostępnych aut.
Wraz z końcem bieżącego roku, po 17 latach przestaje obowiązywać wyłącznościowa umowa licencyjna pomiędzy Porsche i EA. W związku z tym już niedługo samochody niemieckiej marki powinny pojawić się w grach innych producentów.
Trwająca całych 17 lat, wyłącznościowa licencja na używanie samochodów Porsche w grach EA, związana była z premierą gry Need for Speed: Porsche 2000, w której w odróżnieniu od pozostałych gier tej serii mogliśmy pokierować samochodami tylko jednej marki. Rozwiązanie to nie przeszkodziło jej stać się jedną z najlepszych odsłon serii i na stałe zagościć w sercach graczy. Koniec końców jednakże rzeczona umowa licencyjna znacząco ograniczyła obecność Porsche w innych grach, a jeżeli już trafiliśmy w jakiejś produkcji na samochody tej marki, jak miało to miejsce chociażby w przypadku dodatku do Forza Motorsport 4, wynikało to z udzielenia podlicencji przez EA.
Sprawa rychłego wygaśnięcia umowy licencyjnej pomiędzy Porsche i EA, pierwotnie wypłynęła na niemieckiej stronie SpeedManiacs, gdzie przedstawiciel studia Kunos Simulazioni - twórców hitowego symulatora Assetto Corsa, został zapytany w jaki sposób udało im się zdobyć licencję na samochody tej marki. Wydarzenie to jest już w 100% pewne, gdyż otrzymaliśmy już oficjalne oświadczenia zarówno ze strony Porsche jak i EA. Wynika z nich, że nie jest to koniec wieloletniej współpracy obydwu firm, ale z początkiem przyszłego roku EA nie będzie już posiadaczem licencji wyłącznościowej. Z perspektywy graczy wiadomość ta jest bardzo dobra, gdyż chcąc pojeździć Porsche nie będą już ograniczeni do mocno zręcznościowych gier tego producenta.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5