Kolejne gry z implementacją techniki NVIDIA DLSS i ray tracingiem. Na dniach aktualizacje m.in. dla DOOM Eternal oraz Rust
Technika NVIDIA DLSS zwiększa wydajność już w niemal 60 grach wideo, w tym w najbardziej rozchwytywanych, a zarazem najwyżej ocenianych tytułach takich jak Call of Duty: Warzone, Control, Cyberpunk 2077, Fortnite czy Metro Exodus PC Enhanced Edition. Tegoroczne upalne lato tylko powiększy liczbę tych tytułów. Mianowicie już jutro DLSS oraz ray tracing pojawi się w aktualizacji gry LEGO Builder's Journey, a następnie w DOOM Eternal oraz Red Dead Redemption 2 (tylko DLSS). Dla przypomnienia, w czerwcu DLSS trafił do tytułów takich jak Rainbow Six Siege, No Man's Sky i The Persistence, a także jako plugin w Unreal Engine 5. Po szczegóły zapraszamy już do kolejnych akapitów.
Już jutro DLSS oraz ray tracing pojawi się w aktualizacji gry LEGO Builder's Journey, a następnie w DOOM Eternal oraz Red Dead Redemption 2 (tylko DLSS). Co jeszcze szykuje dla nas NVIDIA?
Dodatkowe funkcje w kartach graficznych NVIDIA GeForce. Czym jest ray tracing, DLSS, Reflex, Ansel i Highlights
Czerwiec był miesiącem obfitującym w gry z technikami RTX. Strzelanka Necromunda: Hired Gun ukazała się na samym początku miesiąca i już od dnia premiery wspiera DLSS. Technika ta trafiła także do No Man's Sky, dokładnie 3 czerwca. 11 czerwca łatkę wprowadzającą do gry zarówno DLSS jak i ray tracing otrzymała z kolei produkcja The Persistence, zaś sieciowe Rainbow Six: Siege posiada wsparcie dla DLSS od 14 czerwca. Co ważne, DLSS pojawił się już także w ramach wczesnego dostępu do polskiej gry akcji pt. Chernobylite, której premiera zaplanowana jest na 28 lipca tego roku. Jeśli mowa o wczesnym dostępie, nie można zapomnieć o silniku Unreal Engne 5, który w ubiegłym miesiącu został udostępniony w ramach early acces. Współpraca NVIDII i Epic sprawiła, że od teraz twórcy mogą z łatwością dodawać wsparcie DLSS oraz ray tracingu do swoich projektów. Wtyczka dostępna jest za pośrednictwem Unreal Engine marketplace. A oto już kolejne tytuły, które niebawem otrzymają wsparcie rozwiązań NVIDII.
NVIDIA DLSS 2.2 - usprawniona pod kątem jakości obrazu technika pojawiła się w grze Rainbow Six: Siege
Już jutro, a więc 22 czerwca, nowe rozwiązania pojawią się w grze LEGO Builder's Journey, czyli klimatycznej grze logicznej z korzeniami w Apple Arcade. Tytuł na PC zostanie wzbogacony o wykorzystujące ray tracing cienie, odbicia, okluzję otoczenia i globalną iluminacje oraz działająca szybciej dzięki technice NVIDIA DLSS. Co ciekawe, LEGO Builder’s Journey to pierwsza gra w historii wykorzystująca ray tracing na silniku Unity. Tego samego dnia gracze korzystający z systemu Linux otrzymają wsparcie techniki DLSS w grach przeznaczonych dla API Vulkan w środowisku Proton. Umożliwi to graczom linuksowym wykorzystanie dedykowanych rdzeni Tensor, w które wyposażone są karty GeForce RTX, do zwiększenia liczby wyświetlanych klatek w takich grach jak DOOM Eternal, No Man’s Sky czy Wolfenstein: Youngblood. Wsparcie dla tytułów wykorzystujących w środowisku Proton API DirectX pojawi się jesienią tego roku.
Cyberpunk 2077 - Test wydajności kart graficznych w rozdzielczości 3440x1440 i 5120x1440. Jak wtedy działa ray tracing i DLSS?
Tydzień później, a więc 29 czerwca poprawę jakości obrazu dzięki ray tracingowi oraz wzrost wydajności dzięki technice DLSS otrzyma legendarny już niemal DOOM Eternal. Z kolei nowy miesiąc, wraz z 1 lipca przyniesie wzrost wydajności w grze Rust. Ten wieloosobowy survival w maju tego roku otrzymał wsparcie techniki NVIDIA Reflex, która zredukowała opóźnienia systemowe nawet o 38%, dzięki czemu rozgrywka stała się bardziej responsywna. Już niebawem, wraz z zaimplementowaniem techniki DLSS doczekamy się z kolei wzrostu wydajności.