Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Logitech zrezygnuje ze sprzedaży tanich myszek dla odbiorców OEM

Arkad | 28-04-2015 11:00 |

Logitech G402Logitech to jedna z najbardziej znanych marek peryferiów komputerowych. Myszki, klawiatury, głośniki, kierownice i wiele więcej - to wszystko znajdziemy w ofercie firmy, która istnieje na rynku już od wielu lat. Portfolio wspomnianego producenta jest bogate w produkty przeznaczone zarówno dla najbardziej zamożnych, jak i najbardziej oszczędnych klientów. Szeroki wybór pozwala na zaspokojenie potrzeb we wszystkich segmentach oraz utrzymanie solidnego udziału w rynku. Okazuje się jednak, że również u Logitecha potrzebne są zmiany mające na celu poprawienie kondycji firmy. Przez wiele lat firma budowała swoją potęgę na sprzedaży myszek komputerowych, które trafiały do odbiorców przez różne kanały dystrybucji - mówimy tutaj nie tylko o sprzedaży detalicznej, ale także o dostarczaniu rozwiązań OEM dla partnerów biznesowych.

Logitech nie zamierza już dłużej oferować tanich myszek komputerowych dla odbiorców OEM.

To wszystko składało się na dominację marki. Już niedługo jeden z segmentów sprzedaży przestanie być brany pod uwagę, a mowa tutaj oczywiście o sprzedaży OEM. Wspomniana forma dystrybucji cechuje się oczywiście sporymi dostawami liczonymi w milionach sztuk, ale jednocześnie zapewnia producentowi relatywnie niski zysk. A wszystko to dlatego, że myszki komputerowe oferowane z gotowymi zestawami należą zazwyczaj do segmentu budżetowego, więc są tanie w produkcji, ale także tanie w sprzedaży. Niska marża powoduje, że należy dostarczać jak najwięcej produktów, a nie zawsze się to opłaca.

Powodem decyzji Logitecha jest ponoć spadające zainteresowanie urządzeniami OEM i rosnący udział konkurencji. Firma chce skupić się na kluczowych segmentach, gdzie cena produktu jest co najmniej trzycyfrowa. Mowa tutaj oczywiście o gamingowych myszkach z serii G, ale Logitech nie zapomina także o "cywilnych" rozwiązaniach ze średniej półki. Producent stał się popularny już w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku - wprowadzanie innowacji i dobra strategia pozwoliła na osiągnięcie pierwszej pozycji w sprzedaży myszek komputerowych w kolejnych dekadach. Zobaczymy, jak Logitech poradzi sobie z produktami oferowanymi tylko na rynku detalicznym.

Źródło: KitGuru

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 5

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.