Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Titanfall 2 PC - Titan nie jest wymagany, ale...

Sebastian Oktaba | 04-11-2016 17:30 |

Test wydajności Titanfall 2 PC - Titan nie jest wymaganyJesienią na ziemię spadają kasztany.... nie... przepraszam... chodziło o tytany! Wszystko za sprawą sequela Titanfall, trafiającego dokładnie między premiery Battlefield 1 oraz Call of Duty: Infinite Warfare, zatem teoretycznie pozbawionego szansy odniesienia wielkiego komercyjnego sukcesu. Tymczasem najnowsza produkcja Respawn Entertainment okazuje się całkiem przyzwoitym shooterem, któremu oprócz tradycyjnie dynamicznego multiplayera, zafundowano także całkiem wciągającą kampanię dla samotnego gracza. Chociaż pod względem stricte technologicznym Titanfall 2 wypada bardzo przeciętnie, oprawie wizualnej trudno odmówić plastyczności, zawdzięczanej zmodyfikowanemu silnikowi Source. Dzięki takiemu zabiegowi wymagania sprzętowe powinny być stosunkowo niskie, aczkolwiek to zweryfikują dopiero testy wydajności kart graficznych...

Autor: Sebastian Oktaba

Na wstępie chciałem wyraźnie zaznaczyć, że Titanfall 2 charakteryzuje się rozsądnymi wymaganiami sprzętowymi, płynnie działając na wiekowych konfiguracjach, niemniej sporadycznie zdarzają się przykre momenty zawstydzające nawet nowoczesne pecety. Oczywiście znalazłem taki scenariusz. Większość testów Titanfall 2 jakie widziałem była wykonywana w pierwszym albo drugim rozdziale, tymczasem prawdziwe wzywanie stanowi dopiero kompleks badawczy w piątym zadaniu, mocno dociskający kartę graficzną. Jakiego rzędu to różnice względem reszty rozgrywki? Przykładowo - GeForce GTX 1080 osiągał w lokacji pomiarowej przy najwyższych ustawieniach około 80 klatek na sekundę, natomiast przez większość zabawy wartość licznika oscylowała w granicach 120-140, okazjonalnie spadając do 100-120, innym razem wzrastając nawet do 160-180 FPS-ów. Dlatego możecie być absolutnie pewni, że gorszego miejsca raczej nie znajdziecie i wolałem uprzedzić wszystkich, zanim pojawią się zdziwione komentarze pokroju „u mnie jest szybciej na integrze, nie rozumiem skąd takie wyniki”. Zwykle dobieram hardcorowe miejsca testowe, pozostając wiernym doktrynie najgorszego możliwego scenariusza i Titanfall 2 został oczywiście potraktowany podobnie.

Chociaż pod względem technologicznym Titanfall 2 wypada bardzo przeciętnie, oprawie wizualnej trudno odmówić plastyczności, zawdzięczanej zmodyfikowanemu silnikowi Source. Dzięki takiemu zabiegowi wymagania sprzętowe powinny być jednak stosunkowo niskie.

Test wydajności Titanfall 2 PC - Titan nie jest wymagany [1]

Najsłabsza konfiguracja zdolna udźwignąć ciężar Titanfall 2 powinna zawierać czterowątkowy procesor Intel Core i3-61300T (Skylake), aczkolwiek developer nie określił precyzyjnie odpowiednika ze strony AMD, którym najprawdopodobniej powinien być sześciowątkowy FX-6300. Karty graficzne to dobrze znani weterani z przeszło czteroletnim stażem rynkowym - GeForce GTX 660 albo Radeon HD 7850, musowo posiadający jednak 2 GB VRAM. Żeby spełnić minimalne wymagania potrzebne jest jeszcze 8 GB pamięci operacyjnej. Sprzęt rekomendowany również zawiera tylko procesor Intela, tym razem czterordzeniowy model Core i5-6600 (Skylake), ponownie zabrakło więc odpowiednika AMD, aczkolwiek spodziewałbym się tutaj przynajmniej ośmiowątkowego FX-8300. Karty graficzne zasugerowano natomiast całkiem świeżutkie, bowiem GeForce GTX 1060 6GB albo Radeon RX 480 8GB, występujące w najmocniejszych wersjach sugerują obecność zasobożernych tekstur. Pamięci operacyjnej wypadałoby posiadać 16 GB. Całość wymaga także 45 GB przestrzeni dyskowej, 64-bitowego systemu Windows 7, 8, 8.1 albo 10 oraz połączenia z internetem. Dramatu chyba nie będzie.

Konfiguracja minimalna do Titanfall 2:

  • Intel Core i3-6300T / odpowiednik AMD
  • GeForce GTX 660 2GB / Radeon HD 7850 2GB
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 45 GB przestrzeni dyskowej
  • System Windows 7 / 8 / 10 64-bit

Konfiguracja rekomendowana do Titanfall 2:

  • Intel Core i5-6600 / odpowiednik AMD
  • GeForce GTX 1060 6GB / Radeon RX 480 8GB
  • 16 GB pamięci operacyjnej
  • 45 GB przestrzeni dyskowej
  • System Windows 7 / 8 / 10 64-bit

Titanfall 2 powstał na bardzo mocno zmodyfikowanym silniku Source, którego początki archeolodzy określają na wczesny 2004 rok, nazywany również epoką raczkującego DirectX 9. Technologia pierwotnie napędzała Half-Life 2 dlatego nie oczekujcie eksplozji fajerwerków, jakich festiwal zapewniał testowany niedawno Battlefield 1 zbudowany na Frostbite. Programiści wykonali jednak tytaniczną pracę dostosowując wiekowy silnik graficzny do obecnych standardów, dzięki czemu Titanfall 2 wygląda całkiem znośnie... no przynajmniej zauważalnie lepiej od totalnie rozczarowujących Deus Ex: Mankind Divided czy Mafia III. Tytuł swoim patronatem objęła NVIDIA, której zawdzięczamy między innymi implementację technologii HBAO+ poprawiającej jakość oświetlenia rozproszonego. Producent również zapewnia, że pojedynczy GeForce GTX 1080 spokojnie udźwignie najwyższe ustawienia w rozdzielczości 3840x2160. Zważywszy na okoliczności przyrody byłoby to nawet oczekiwane. Poza tym, zakres dostępnych opcji graficznych w menusach jest niezbyt imponujący.

PS: Jeśli nie czytaliście wstępu, to jeszcze raz powtórzę - test wydajności został przeprowadzony w naprawdę wymagającej lokacji, najgorszej jaką znalazłem podczas przechodzenia kampanii. Miejsce to będzie świadkiem hucznej kanonady, zatem nie stanowi wyłącznie ciekawostki lub anomalii, tylko realnie wpłynie na komfort zabawy. Na szczęście większość czasu gra działa znacznie, znacznie sprawniej - liczba klatek na sekundę bywa zazwyczaj wyższa nawet o połowę. Inna kwestia to bardzo dziwny balans wyników między AMD i NVIDIA, raczej niespotykany w innych lokacjach, więc udostępniam save w nadziei, że komuś będzie się chciało to zweryfikować u siebie. Zawartość katalogu "Titanfall2" wrzucamy do Users - XXX - Documents - Respawn. Resztę pokażą screeny z kolejnych stron.

POBIERZ SAVE DO SAMODZIELNYCH TESTÓW

3
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 268

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.