.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Ghost Recon: Wildlands PC - Dzikie wymagania?

Sebastian Oktaba | 16-03-2017 19:00 |

Test wydajności Ghost Recon: Wildlands PC - Dzikie wymaganiaGhost Recon: Wildlands jest kolejnym wielkoformatowym tytułem sygnowanym nazwiskiem Toma Clancy'ego, mającym wprawdzie niewiele wspólnego z dorobkiem artystycznym legendy literatury political-fiction, ale przynajmniej utrzymanym w stosunkowo racjonalnym klimacie (wcześniejsze tytuły nierzadko zahaczały o wydumane science-fiction). Ubisoft ponownie nawiązał także partnerstwo technologiczne z NVIDIA, skutkujące implementacją szeregu efektów graficznych mających poprawić wizualne aspekty produkcji, zwłaszcza szczegółowość roślinności oraz oświetlenie rozproszone. Premiera Ghost Recon: Wildlands zbiegła się również czasowo z wprowadzeniem GeForce GTX 1080 Ti, którego oczywiście uwzględniłem w niniejszym porównaniu, żeby zobaczyć wszystkie wodotryski przy satysfakcjonującej płynności. Jednak czy wymagania sprzętowe Ghost Recon: Wildlands faktycznie skrojono wyłącznie pod nowego flagowca NVIDII? Oto jest pytanie...

Autor: Sebastian Oktaba

Ghost Recon: Wildlands jest dynamiczną strzelaniną nastawioną na kooperację, łączącą trzecioosobową perspektywę w trakcie operowania postacią z pierwszoosobowym widokiem podczas używania wszelkiej maści pukawek. Całość umieszczono w rozległym otwartym świecie, pokrytym bujną roślinnością, plantacjami, małymi wioskami oraz wzgórzami, które najczęściej przemierzamy autami w czteroosobowym składzie. Jeżeli nie zaangażujemy do zabawy żywych kompanów, miejsce wypełnią towarzysze sterowani przez sztuczną inteligencję. Rozgrywka ma charakter wybitnie zręcznościowy, zatem Ghost Recon: Wildlands pozwala trochę poszaleć na bezdrożach egzotycznego kraju, nadając tropieniu członków lokalnych gangów widowiskowości. Ubisoft ostatnio eksperymentuje z hybrydami single i multiplayer, najwyraźniej skuszony pozytywnym odbiorem The Division oraz For Honor, dlatego w przyszłości można spodziewać się kolejnych przedsięwzięć opartych na podobnej formule. Dokładniejszą ocenę rozgrywki Ghost Recon: Wildlands zostawiam recenzentom, samemu skupiając na kwestiach technicznych.

Wymagania sprzętowe Ghost Recon: Wildlands podawane przez producenta wprawdzie nie przerażają, ale jeżeli chcecie uruchomić profil Ultra, lepiej zaopatrzcie się w GeForce GTX 1080 Ti. Zestaw efektów tam zawartych został chyba specjalnie skrojony pod nowego flagowca NVIDII.

Test wydajności Ghost Recon: Wildlands PC - Dzikie wymagania [1]

Minimalna konfiguracja mająca sprostać Ghost Recon: Wildlands zawiera czterordzeniowy procesor Intel Core i5-2400 oraz dwumodułowego i czterowątkowego AMD FX-4320, dlatego właściciele Intel Core i3 również bez większych problemów uruchomią nową produkcję Ubisoftu. Najsłabsze karty graficzne zdolne zapewnić rozsądną płynność to natomiast GeForce GTX 660 i Radeon R9 270X, obowiązkowo posiadające 2 GB pamięci, którym towarzyszyć powinno 6 GB pamięci operacyjnej. Konfiguracja rekomendowana zwiera już ośmiowątkowe procesory Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350, będące chyba najczęściej przewijającym się elementem wszystkich wymagań sprzętowych przygotowywanych w ostatnim czasie przez developerów. Poprzeczka dla układów graficznych również została podniesiona, bowiem konieczny będzie GeForce GTX 970 / Radeon R9 390, ewentualnie ich świeższe ekwiwalenty w postaci GeForce GTX 1060 / Radeon RX 480. W przypadku ilości VRAM zalecanej do wyższych ustawień rozsądne minimum wynosi 4 GB, chociaż optymalnie jest posiadać 6 GB VRAM. Reszta okazuje się wspólna dla obydwu scenariuszy - 50 GB przestrzeni dyskowej oraz 64-bitowy system Windows 7 / 8.1 / 10.

Minimalna konfiguracja do Ghost Recon: Wildlands:

  • Intel Core i5-2400 / AMD FX-4320
  • NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon R9 270X
  • 6 GB pamięci operacyjnej
  • 50 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7 / 8.1 / 10 64-bit

Zalecana konfiguracja do Ghost Recon: Wildlands:

  • Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350
  • NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon 390
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 50 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7 / 8.1 / 10 64-bit

Ghost Recon: Wildlands bazuje na silniku AnvilNext drugiej generacji, który napędzał również For Honor, Rainbow Six; Siege, Assassin's Creed: Unity czy Assassin's Creed: Syndicate - bywały więc optymalizacyjne porażki oraz produkcje działające zaskakująco dobrze na zupełnie przeciętnych konfiguracjach. Tradycyjnie w przypadku wielkoformatowych tytułów Ubisoftu, partnerem technologicznym została NVIDIA, dzięki czemu w opcjach graficznych Ghost Recon: Wildlands znajdziemy między innymi HBAO+ odpowiadające za zaawansowane oświetlenie rozproszone. Jednak znacznie ciekawszym bajerem okazuje się technologia NVIDIA Turf, zajmująca się realistyczną symulacji trawy łącznie z interakcją fizyczną (m.in.: deformacją), zatem nie będącej zwykłymi płaskimi obiektami, tylko składającymi z kilkuset trójkątów źdźbłami pozwalającymi również na zastosowanie naturalnego cieniowania i tesselacji. Wbrew pozorom NVIDIA Turf żadnej nowości nie stanowi, zaprezentowane zostało bowiem w 2014 roku działając wówczas na GeForce GTX 680, aczkolwiek faktyczna implementacja w grach trwała bardzo długo. Pozostaje pytanie jak Ghost Recon: Wildlands będzie się zachowywał obładowany upiększaczami...

Karty graficzne i płytę główną do testów dostarczyło MSI:

Twoja ocena publikacji:
75
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 118

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.