Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Far Cry Primal PC - Wymagania z epoki kamienia?

Sebastian Oktaba | 02-03-2016 02:02 |

wymagania sprzętowe far cry primal test wyjdanościFar Cry Primal to kolejne wcielenie serii popularnych strzelanin pierwszoosobowych, które charakteryzuje się otwartym światem, luźną strukturą rozgrywki oraz smakowitą oprawą graficzną. Ostatni element układanki jest nierozerwalnie związany z wymaganiami sprzętowymi wersji pecetowej, bowiem trzeba posiadać odpowiednią konfigurację, aby zobaczyć wszystkie wizualne wodotryski zaplanowane przez programistów. Właśnie temu zagadnieniu został poświęcony test wydajności Far Cry Primal PC, obejmujący kilkadziesiąt kart graficznych AMD Radeon i NVIDIA GeForce. Jak prezentuje się optymalizacja? Chociaż najnowsza produkcja Ubisoftu standardów technologicznych nie wyznacza, komputer pamiętający epokę kamienia łupanego nie wystarczy do płynnej rozgrywki. Potrzeba czegoś zdecydowanie lepszego, chociaż niekoniecznie z najwyższej półki...

Autor: Sebastian Oktaba

Far Cry Primal umieszczono w całkowicie odmiennych realiach niż poprzedniczki, dlatego pistolety, granatniki, karabiny i wyrzutnie rakiet zamienimy na szczytowe osiągnięcia epoki kamienia łupanego, bowiem akcja rozgrywa się 10.000 przed narodzinami Chrystusa. Jako prehistoryczny myśliwy Tekkar będziemy musieli dokonać zemsty na członkach plemienia, które brutalnie wymordowało naszych pobratymców, szukających lepszych perspektyw w fikcyjnej krainie Oros. Pomijając maczugi, noże, dzidy, broń miotaną, ważnym elementem konfrontacji uczyniono ogień, mający niezliczoną ilość zastosowań taktycznych m.in.: zastraszanie zwierzyny albo wypędzanie wrogów z bezpiecznych siedlisk. Rzecz jasna podstawowe założenia będą zbliżone do poprzedników, wszak Ubisoft zazwyczaj eksploatuje sprawdzone formuły do obrzydzenia, natomiast Far Cry chyba jeszcze nie osiągnął granicy przyzwoitości. Skutkiem tego wszystkie kanoniczne rozwiązania zostaną zachowane m.in.: progres bohatera, kompletowania ekwipunku, możliwość wybrania ostrej rozwałki lub skradania.

Far Cry Primal wykorzystuje zmodyfikowaną wersję Dunia Engine 2, który napędzał również dwie poprzednie odsłony serii, dlatego grafika w spin-offie prezentuje bardzo zbliżony poziom. Zobaczymy czy wymagania sprzętowe też stanęły w miejscu, bo taka sytuacja zdarza się raczej niezbyt często...

test kart graficznych far cry primal pc

Minimalna konfiguracja potrzebna do uruchomienia Far Cry Primal pozytywnie zaskakuje, wszak GeForce GTX 460 oraz Radeon HD 5770 dysponujące 1 GB VRAM, to sześcioletnie układy należące w momencie premiery do średniego segmentu. Obowiązkowy jest natomiast czterordzeniowy lub czterowątkowy procesor pokroju Intel Core i3 albo AMD Phenom II X4, jednak właściciele dwurdzeniówek mogą zaangażować do pomocy specjalny programik (Extreme Injector), który pozwalał odpalić poprzednika na Celeronach i Pentiumach. Oprócz tego wymagane jest jeszcze 4 GB pamięci operacyjnej. Rekomendowany zestaw powinien zawierać Intel Core i7-2600K albo AMD FX-8350, co sugerowałoby wykorzystanie ośmiu wątków, chociaż silnik produkcji (Dunia Engine) dotychczas ponad wszelką wątpliwość wykorzystywał najwyżej cztery rdzenie. Zalecane karty graficzne to GeForce GTX 780 lub Radeon R9 280X posiadające 3 GB VRAM, którego wyraźne podkreślenie można interpretować jako ostrzeżenie dla użytkowników modeli 2 GB. Konieczne jest również 8 GB pamięci RAM.

Minimalne konfiguracja do Far Cry Primal:

  • Intel Core i3-550 3.2 GHz / AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz
  • GeForce GTX 460 / Radeon HD 5770 1 GB
  • 4 GB pamięci operacyjnej
  • 20 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7 / 8.1 / 10 64-bit

Zalecana konfiguracja do Far Cry Primal:

  • Intel Core i7-2600K 3.4 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz
  • GeForce GTX 780 / Radeon R9 280X 3 GB
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 20 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7 / 8.1 / 10 64-bit

Far Cry Primal wykorzystuje zmodyfikowaną wersję Dunia Engine 2, który napędzał również dwie poprzednie odsłony serii, dlatego grafika w spin-offie prezentuje bardzo zbliżony poziom. Silnik wspiera mnóstwo najróżniejszych efektów i technologii m.in.: wolumetryczne oświetlenie, dynamiczny cykl pogodowy, animacje motion capture, realistyczny ogień, zapewniające razem naprawdę satysfakcjonujący poziom oprawy wizualnej. Warto zauważyć, że Ubisoft przy tworzeniu Far Cry Primal nie kontynuował współpracy z NVIDIA, więc zabrakło w ustawieniach cieniowania HBAO+, promieni światła (Godrays), poprawionej fizykę włosów HairWorks Dynamic Fur, miękkich cieni PCSS (Percentage Closer Soft Shadows) oraz wygładzania krawędzi TXAA. Skutkiem tego pecetowa wersja Far Cry Primal nie zyskała praktycznie nic specjalnego względem edycji konsolowych, które ukazały się tydzień wcześniej, co powinno zbawiennie wpłynąć na wymagania sprzętowe. Pozostaje tylko mieć nadzieję, iż programiści odrobili pracę domową z myślą o właścicielach komputerów średniej klasy.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 265

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.