.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

Test wydajności Far Cry 5 PC - Wymagania adekwatne do grafiki

Sebastian Oktaba | 29-03-2018 15:00 |

Test wydajności Far Cry 5 PC Wymagania adekwatne do grafikiPewne rzeczy są niezmienne - podatki, śmierć i schematy produkcji Ubisoftu, które w przypadku Far Cry zdążyliśmy dogłębnie poznać na przestrzeni dekady, odkąd francuski gigant zarządza rozwojem marki. Jednych zachowawcza polityka odpycha, innym gwarantuje produkt zgodny z oczekiwaniami - kwestia indywidualnych preferencji. Dotychczas pod względem technicznym dokonywał się jednak regularny progres - ulepszenia silnika Dunia przynosiły wymierne efekty, pojawiały się również nowsze techniki graficzne. I chociaż Far Cry 5 wielkich rewolucji w warstwie wizualnej nie przynosi, może pochwalić się kilkoma ciekawostkami, które powinni odczuć posiadacze kart graficznych AMD Radeon. Jak powyższe wpłynie na wyniki wydajności, dowiecie się przeglądając wykresy w niniejszej publikacji.

Autor: Sebastian Oktaba

Kolejna numerowana odsłona Far Cry bazuje na identycznych mechanizmach jak poprzednicy, będąc pierwszoosobową strzelaniną z otwartym światem, oddanym grającemu do swobodnego zwiedzania przy wykorzystaniu najróżniejszych pojazdów. Fabularnie również mamy powtórkę z rozgrywki, bowiem fikcyjnym hrabstwem trzęsie demoniczny szwarccharakter, którego tyranię mimowolnie zmuszeni jesteśmy obalić, uprzednio eliminując jego wiernych poruczników. Przygodę wypełniają wątki powiązane z napotkanymi postaciami, tworzącymi lokalny ruch oporu i społeczność, natomiast bohater tradycyjnie okazuje się pustym naczyniem do którego trafiają tylko polecenia - zabij, przynieś, znajdź, ucieknij. Jakby nie patrzeć Far Cry 5 jest odgrzewanym kotletem. Sytuację ratuje uniwersalność formuły połączona z całkiem zręcznie nakreślonym klimatem amerykańskiej prowincji, którą opanowali naszprycowani sekciarze, dodatkowo świetnie zorganizowani oraz uzbrojeni. Zresztą... oczekiwaliście czegoś innego? Romantycznej opowieści o trudnych losach nieszczęśliwych kochanków? Rewolucji aktywistów walczących o prawa zwierząt? No chyba chcielibyście postrzelać do czynnika ludzkiego? Właśnie...

Pewne rzeczy są niezmienne - podatki, śmierć i schematy produkcji Ubisoftu, które w przypadku Far Cry zdążyliśmy dogłębnie poznać na przestrzeni dekady, odkąd francuski gigant zarządza rozwojem marki.

Test wydajności Far Cry 5 PC Wymagania adekwatne do grafiki [3]

Najsłabsza konfiguracja zdolna pociągnąć Far Cry 5, przynajmniej zdaniem twórców, powinna posiadać procesor Intel Core i5-2400 albo AMD FX-6300. Obydwie jednostki to weterani, znacznie ustępujący wydajnością współczesnej klasie średniej, zatem niewiele trzeba do osiągnięcia minimum. Jeśli chodzi o karty graficzne, to wymieniono GeForce GTX 670 lub Radeon R9 270, obowiązkowo posiadające 2 GB VRAM. Wszystko dopełniamy 8 GB pamięci operacyjnej oraz 40 GB przestrzeni dyskowej i możemy zaczynać bardachę. Rekomendowany zestaw wskazuje na procesor Intel Core i7-4770 albo Ryzen 5 1600, chociaż szczerze powiedziawszy to mocno naciągane propozycje, ponieważ Dunia Engine dotychczas wykorzystywała maksymalnie cztery rdzenie (miewając problemy z Hyper-Threading). W kwestii karty graficznej do płynnego 1920x1080 przy ustawieniach Ultra podobno wystarczy już GeForce GTX 970 lub Radeon R9 290X - 4 GB VRAM będzie optymalną ilością do komfortowego grania. Reszta wymagań pozostaje niezmienna względem minimalnych (8 GB RAM i 40 GB miejsca na dysku), podobnie jak wybór systemu operacyjnego, gdyż wspierane są wszystkie Windowsy począwszy od siódemki.

Minimalna konfiguracja do Far Cry 5:

  • Intel Core i5-2400 / AMD FX-6300
  • GeForce GTX 670 / Radeon R9 270
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 40 GB przestrzeni dyskowej
  • Windows 7 / 8 / 10

Rekomendowana konfiguracja do Far Cry 5:

  • Intel Core i7-4770 / AMD Ryzen 5 1600
  • GeForce GTX 970 / Radeon R9 290X
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 40 GB przestrzeni dyskowej
  • Windows 7 / 8 / 10

Far Cry 5 powstawało w programie partnerskim AMD, jednak zamiast implementacji „widzialnych” technologii graficznych np.: TressFX, zdecydowano się dołożyć rozwiązań zaszytych bezpośrednio w silniku i usprawniających działanie produkcji. Najistotniejszym jest Rapid Packed Math polegający na równoczesnym wykonywaniu dwóch operacji zmiennoprzecinkowych w precyzji FP16 zamiast jednej w FP32, co zwiększa ogólną wydajność w wielu operacjach (m.in. renderingu), chociaż faktyczne zyski wynikające z wykorzystania Rapid Packed Math trudno oszacować. Dotychczas jedynym namacalnym dowodem zastosowania FP16 było Wolfenstein II: The New Colossus, gdzie Radeony rzeczywiście zaprezentowały się ponadprzeciętne - zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądała tym razem. Drugim filarem AMD mającym zapewnić firmie przewagę w Far Cry 5 jest Shader Intrinsic, pakiet umożliwiający niskopoziomowy dostęp do zasobów sprzętowych, porównywalny z konsolami obecnej generacji (niezależnie od wykorzystywanego API). Upraszczając - ponownie chodzi o zwiększenie wydajności Radeonów, zwłaszcza w przypadku tytułów multiplatformowych, ponieważ twórcy mogą samemu „grzebać” w zasobach sprzętowych i instrukcjach. Teoretycznie karty GeForce stoją na straconej pozycji...

Sprzęt do testów dostarczyła firma MSI

Test wydajności Far Cry 5 PC Wymagania adekwatne do grafiki [nc6]

Twoja ocena publikacji:
25
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 139

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.