Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Dark Souls III PC - Wymagania nie zabijają

Sebastian Oktaba | 15-04-2016 12:30 |

Test wydajności Dark Souls III PC - Wymagania nie zabijająDark Souls III jest bezsprzecznie hardcorowym tytułem. Zręcznościowa lecz piekielnie wymagająca formuła rozgrywki sprawia, że końcowe napisy przeczytają tylko najbardziej zdeterminowani gracze. Osobiście próbowałem japońskiego specyfiku i doznałem licznych kontuzji... Traumatyczna recenzja najmłodszego dziecka From Software zostanie opublikowana niebawem, artykuł spróbuję sfinalizować przed wyczerpaniem ostatniej flaszeczki nervosolu, jednak wcześniej postanowiłem przyjrzeć się kwestiom stricte technicznym. Pod względem oprawy graficznej Dark Souls III PC wypada jak zwykle średnio atrakcyjnie, niemniej developera trudno nazwać mistrzem optymalizacji, bowiem pecetowe wydania jego produkcji zwykle działały niezbyt rewelacyjnie, pomimo całkiem wysokich wymagań sprzętowych. Czy kolejne wcielenie Dark Souls podzieli smutny los poprzedników?

Autor: Sebastian Oktaba

Seria mrocznych slasherów Dark Souls, niekiedy nazywana jest również symulatorem umierania, ponieważ charakteryzuje się wyśrubowanym poziomem trudności, potrafiącym doprowadzić do rozpaczy nawet najbardziej doświadczonych graczy. Mechanika wymaga perfekcyjnego wyczucia bohatera, znajomości zwyczajów przeciwników, skupienia oraz wielogodzinnego treningu, jeśli poważnie myślimy o przetrwaniu w niegościnnym świecie. Dark Souls III podążą dawno wydeptaną ścieżką, gdzie spotkamy nieopisany ból, upokorzenie, frustrację, ale również gigantyczną satysfakcję z wymęczonego zwycięstwa. Produkcja studia From Software jest skierowana do naprawdę zawziętego odbiorcy, przygotowanego na sromotne porażki, najlepiej starego wyjadacza mającego wcześniej styczność z równie okrutnymi Dark Souls I & II. Brzmi przerażająco? Faktycznie, trzeba mieć jeszcze trochę skłonności masochistycznych, aby dogłębnie zrozumieć filozofię Dark Souls III.

Jakie są wymagania sprzętowe pecetowej wersji Dark Souls III? Która karta graficzna wystarczy do osiągnięcia najlepszej płynności?

test wydajności dark souls iii

Minimalna konfiguracja polecana przez producenta powinna zawierać procesor Intel Core i5-2500 / AMD FX-6300, czyli jednostki wiekowe, chociaż wciąż zapewniające całkiem niezły poziom wydajności (przynajmniej Sandy Bridge). Karty graficzne w wariancie podstawowym także wyglądają bardzo rozsądnie, wszak GeForce GTX 750 Ti jest konstrukcją niemłodą, natomiast Radeon HD 6870 to prawdziwy dziadyga. Osobiście powątpiewam, aby architektura VILW4 potrafiła zapewnić tutaj akceptowalną płynność, więc trafniejszą propozycją byłby Radeon R7 260X albo Radeon HD 7850. Rekomendowany komputer powinien napędzać Intel Core i7-2600 / AMD FX-8350, czyli standardowy tandem wpisywany przez developerów z automatu, nawet jeżeli archaiczny silnik wykorzystuje zaledwie dwa wątki. Karty graficzne to również absolutna klasyka podawana w wymianach sprzętowych - GeForce GTX 970 / Radeon R9 290. Wszystko należy dopełnić 8GB pamięci RAM.

Minimalna konfiguracja do Dark Souls III:

  • Intel Core i5-2500 / AMD FX-6300
  • GeForce GTX 750 Ti / ATI Radeon HD 6870
  • 8GB pamięci operacyjnej
  • 20 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7 SP1 / 8.1 / 10 64-bit

Rekomendowana konfiguracja do Dark Souls III:

  • Intel Core i7-2600 / AMD FX-8350
  • GeForce GTX 970 / Radeon R9 290
  • 8GB pamięci operacyjnej
  • 20 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7 SP1 / 8.1 / 10 64-bit

Dark Souls III posiada ograniczenie ilości wyświetlanych klatek na sekundę, wynoszące maksymalnie 60, którego żadnymi powszechnie znanymi sposobami nie można wyłączyć. Jest to zabieg celowy, mechanizm zaszyty w silniku, całkowicie niezależny od synchronizacji pionowej (używam w testach monitora 144 Hz). Decyzja to niestety bardzo krzywdząca dla posiadaczy mocniejszych konfiguracji, jakie prawdopodobnie bez większego problemu osiągnęłyby nawet 120/144 FPS. Dlatego część wykresów jest spłaszczona prezentując dla najszybszych modeli wyniki 59/60 FPS. Liczyłem, że aktualizacja 1.03 przyniesie tutaj korzystne zmiany, wywołane niezadowoleniem społeczności, ale programiści From Software problemu najwyraźniej nie zauważyli. Dark Souls III działaniem partnerskim nie został objęty, zabrakło więc efektów pochodzących od producentów kart graficznych (HBAO, PhysX, TressFX, TXAA), mamy zatem do czynienia z zupełnie „czystą” produkcją.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 81

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.