Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Call of Duty Modern Warfare 2019 - Wojna wzywa

Sebastian Oktaba | 30-10-2019 16:45 |

Test wydajności Call of Duty Modern Warfare 2019 - Wojna wzywaCall of Duty Modern Warfare powraca w wielkim stylu, wykorzystując nie tylko doskonale rozpoznawalny podtytuł bezpośrednio nawiązujący do głośnego pierwowzoru, ale również sięgając do najgłębszych korzeni marki. Infinity Ward przygotowało solidną wojenną strzelaninę, mającą wywoływać emocje i zmobilizować fanów sieciowej rywalizacji, a wszystkiemu towarzyszy długo wyczekiwana zmiana (!) silnika graficznego. Pewnie myśleliście, że rewolucja technologiczna nigdy tutaj nie nastąpi, jednak piekło zamarzło i Call of Duty Modern Warfare (2019) wykorzystuje wiele świeżych rozwiązań m.in. DirectX 12 oraz ray-tracing. Jeśli jesteście zainteresowani, jak wyglądają rzeczywiste wymagania sprzętowe i optymalizacja tego gorącego tytułu, to zapraszam serdecznie na kompleksowy test wydajności.

Autor: Sebastian Oktaba

Call of Duty Modern Warfare (2019) to chronologicznie szesnasta odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych shooterów, wbrew pozorom nie będąca zwykłym odświeżeniem klasyka, ponieważ to uczyniono wcześniej wydając Call of Duty 4: Modern Warfare Remastered. Najnowsze wcielenie wojennego tasiemca jest całkowicie odrębną produkcją, osadzoną jednak w podobnych realiach, wykorzystującą dobrze znanych bohaterów (kpt. Price) oraz mechanizmy rozgrywki, aczkolwiek niekonieczne lubiane QTE ograniczono do minimum. Call of Duty Modern Warfare (2019) to surowa strzelanina pozbawiona wszelkich udziwnień, wprowadzanych w kolejnych odsłonach, gdzie immersję potęguje dynamiczna akcja, brutalność oraz świetne udźwiękowienie, jak również ledwo widoczny HUD. Trzeba uczciwie przyznać, że Infinity Ward wróciło z tytułem znacznie lepszym od poprzedników, nareszcie posiadającym całkiem niezłą kampanię fabularną (pomijając przekłamywanie historii), której przejście sprawia sporo satysfakcji. Call of Duty Modern Warfare (2019) można nazwać nowym rozdaniem również ze względów czysto technologicznych o czym napiszę szerzej w kolejnych akapitach.

Call of Duty Modern Warfare (2019) to szesnasta odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych shooterów, wbrew pozorom nie będąca zwykłym odświeżeniem klasyka, ale całkowicie nową produkcją.

Test wydajności Call of Duty Modern Warfare 2019 - Wojna wzywa [5]

Minimalna konfiguracja sprzętowa mająca udźwignąć Call of Duty Modern Warfare (2019), to komputer zdecydowanie wiekowy, posiadający procesor Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300, więc produkcja nie pogardzi jednostkami dwurdzeniowymi oraz czterowątkowymi. Wymagana karta graficzna to GeForce GTX 670/GTX 1650 / Radeon HD 7950, czyli ponownie sprzęt pamiętający odległe czasy lub aktualnie najniższa półka wydajnościowa. Konieczne będzie jednak 8 GB pamięci operacyjnej. Rekomendowana specyfikacja nieco podnosi poprzeczkę, niemniej Intel Core i5-2500K / AMD Ryzen 5 1600X trudno postrzegać jako podzespoły poza zasięgiem przeciętnego użytkownika. Podobnie sytuacja wygląda z kartami graficznymi, gdzie wskazano GeForce GTX 970/GTX 1660 lub Radeon R9 390/RX 580, mające docelowo zapewnić odpowiednią płynność w rozdzielczości 1920x1080 i najwyższych ustawieniach (wyłączając ray-tracing). Tutaj potrzebne będzie natomiast 12 GB pamięci operacyjnej. Jeśli zaś chodzi o przestrzeń dyskową, to trzeba zarezerwować 175 GB (130 GB zajmuje główna instalacja plus ewentualne DLC).

Minimalna konfiguracja do Call of Duty Modern Warfare:

  • Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
  • 8 GB pamięci RAM
  • GeForce GTX 670/GTX 1650 / Radeon HD 7950
  • 175 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7 / Windows 10 / 64-bit

Rekomendowana konfiguracja do Call of Duty Modern Warfare:

  • Intel Core i5-2500K / AMD Ryzen 5 1600X
  • 12 GB pamięci RAM
  • GeForce GTX 970/GTX 1660 / Radeon R9 390/RX 580
  • 175 GB wolnego miejsca na dysku
  • Windows 7 / Windows 10 / 64-bit

Call of Duty Modern Warfare (2019) bazuje na zupełnie nowym silniku graficznym, który przygotowali między innymi ludzie pracujący w krakowskim oddziale Infinity Ward. Całość domyślnie funkcjonuje pod komendą DirectX 12, wykorzystując oświetlenie PBR (Physically-Based Rendering), oświetlenie wolumetryczne oraz realistycznie odwzoruje termiczne promieniowanie cieplne, istotne podczas wyświetlania obrazów z noktowizorów. Engine obsługuje także technologię NVIDIA Adaptive Shading. Reasumując - najnowsze Call of Duty wygląda naprawdę świeżo i apetycznie, zbliżając do poziomu jaki reprezentuje konkurencyjny Battlefield, zwłaszcza pod względem efektów świetlnych jakim poświęcono najwięcej uwagi. Premierowy build zawiera też obsługę ray-tracingu tzn.: techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, dostępnej na kartach graficznych GeForce GTX 1600 i RTX 2000. Implementacja ray-tracingu jest skupiona właśnie na efektach świetlnych, najlepiej widocznych w ciemnych scenariuszach, zaś NVIDIA zapewniała o bardzo dobrej optymalizacji, dzięki której do komfortowego grania z takimi bajerami wystarczy zwykły GeForce RTX 2060.

45
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 108

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.