.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Project Cars 2 PC - Test wydajności kart graficznych i procesorów

Sebastian Oktaba | 27-09-2017 17:30 |

Project Cars 2 Test wydajności kart graficznych i procesorówDobrych gier wyścigowych, a nawet gier wyścigowych w ogóle, całymi latami brakowało na pecetach. Jednak ostatnio gatunek przeżywa drugą młodość, ponieważ w zaledwie dwanaście miesięcy doczekaliśmy się premier DiRT 4, F1 2017 i WRC 7, natomiast na horyzoncie majaczą Forza Motorsport 7 oraz NFS: Payback. Dosłownie przed chwilą zadebiutował też Project Cars 2, wzbudzający duże zainteresowanie wśród posiadaczy blaszaków, którym obiecywano produkcję znacznie lepszą i bardziej rozbudowaną od poprzednika. Automatycznie powstają także pytania o wymagania sprzętowe tej nieprzeciętnie wyglądającej gry wyścigowej, bowiem Project Cars potrafił dokopać nawet mocarnych komputerom. Jak będzie tym razem?

Autor: Sebastian Oktaba

Project Cars to najmocniejsza marka w portfolio studia Slightly Mad Studios, które odpowiada między innymi za Need 4 Speed: Shift oraz Shift 2: Unleashed, będących swego rodzaju spin-offami legendarnej serii. Pomimo zupełnie różnego charakteru, dalekiego od widowiskowej zręcznościówki, tytuł zyskał nadspodziewanie dużą popularność, a chłodne rozstanie z Electronic Arts zainspirowało Brytyjczyków do rozwijania koncepcji wyścigów torowych. Project Cars zadebiutował 7 maja 2015 roku, jednak wcześniej długo pozostawał w fazie dopracowywania, gdzie aktywnie pomagała społeczność zgromadzona wokół Slightly Mad Studios, wspierająca produkcję również finansowo za pomocą platformy World of Mass Development. Project Cars 2 podobnie jak poprzednik oraz wspomniany wcześniej Need 4 Speed: Shift, został ukierunkowany na bardziej wymagającego odbiorcę, którego nie odstrasza symulacyjne podejście do kwestii prowadzenia pojazdów. Tytuł pozwala wprawdzie włączyć wiele systemów ułatwiających jazdę, aczkolwiek słynie głównie z bogatych opcji dodających rozgrywce realizmu. Jak wypada pod względem grywalności, co zmieniono, dodano i/lub poprawiono, to osobny temat zasługujący na recenzję. Teraz zajmiemy się równie istotnymi sprawami stricte technicznymi.

Project Cars 2 wzbudza duże zainteresowanie, obiecywano bowiem produkcję znacznie lepszą i bardziej rozbudowaną od poprzednika.

Project Cars 2 Test wydajności kart graficznych i procesorów [8]

Wprost uwielbiam czytać wymagania sprzętowe podawane przez developerów, które w przypadku Project Cars 2 wyglądają naprawdę dziwacznie. Minimalna konfiguracja powinna zawierać czterordzeniowe procesory Intel Core i5-3450 / AMD Athlon FX-8350, doprawione 8 GB pamięci operacyjnej, natomiast karta graficzna to przynajmniej GeForce GTX 680. Interesujące - przypomina się rekomendowany komputer do pierwszego Project Cars, chociaż sequel jakiejś gigantycznej metamorfozy nie przeszedł. Jeszcze ciekawiej jest w zestawie zalecanym. Procesor Intel Core i7-6700K nawet nie otrzymał odpowiednika AMD, chyba że Slightly Mad Studios pochłonięte pracami, kompletnie przeoczyło premierę Ryzenów. Pytanie za milion dolarów brzmi jednak - który dowcipniś postanowił umieścić obok siebie GeForce GTX 1080 i Radeon RX 480, jako modele będące rzekomymi ekwiwalentami? Może developerowi chodziło wyłącznie o ilość VRAM, niemniej to wyjątkowo zdradliwe kryterium. Cóż... Brytyjskie poczucie humoru nie przestaje zaskakiwać. Żeby dobry nastrój nie opuszczał grającego, wymagane jest natomiast 16 GB pamięci operacyjnej, 50 GB przestrzeni dyskowej oraz najlepiej Windows 10.

Minimalna konfiguracja do Project Cars 2:

  • Intel Core i5-3450 / AMD Athlon FX-8350
  • GeForce GTX 680
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 50 GB przestrzeni dyskowej
  • Windows 7/8/8.1/10

Zalecana konfiguracja do Project Cars 2:

  • Intel Core i7-6700K
  • GeForce GTX 1080 / AMD Radeon RX 480
  • 16 GB pamięci operacyjnej
  • 50 GB przestrzeni dyskowej
  • Windows 10

Project Cars 2 wygląda bardzo dobrze i prawdopodobnie będzie zachwycać wszystkich, którzy nie widzieli na własne oczy pierwszej odsłony, ponieważ pod względem technologicznym dokonał się raczej niewielki postęp. Żebyśmy mieli jasność - Project Cars ciągle prezentuje się znakomicie, sequel jeszcze trochę podnosi poprzeczkę, ale konkurencji również przybyło i Slightly Mad Studios powinno mocniej dokręcić śrubę. Oprawę wizualną Project Cars 2 uczyniono wszak marketingowym kołem zamachowym. Jak to wygląda w telegraficznym skrócie? Fantastycznie odwzorowano modele pojazdów (zwłaszcza w widoku trzecioosobowym), wiarygodnie przedstawiono efekty atmosferyczne, trasy również prezentują się przyzwoicie. Z drugiej strony, tekstury nie zawsze trzymają wysoki poziom, zaś wygładzanie krawędzi swojego statutowego zadania nie spełnia - nawet MSAA płotków czy barierek nie potrafi doprowadzić do porządku. Produkcja doczekała się ulepszonego silnika fizycznego (LiveTrack 3.0), aczkolwiek podstawą Project Cars 2 wciąż pozostaje technologia pamiętająca Need 4 Speed: Shift (Madness Engine).

UWAGA: Chociaż Project Cars 2 pozwala zapisywać replaye i teoretycznie jest to najlepszy sposób mierzenia wydajności, kilka przelotów po różnych torach wykluczyło ten sposób pomiaru, jako zupełnie niemiarodajny. Powodem jest zaniżanie wydajności względem faktycznej rozgrywki, sięgające nawet kilkudziesięciu procent. Przykładowo: minutowa sekwencja na torze Fuji GP dawała około 90 FPS-ów podczas realnego przejazdu, natomiast replay zaniżał powyższą wartość o ponad 30 FPS-ów. Dlatego wszystkie testy wykonałem podczas rozgrywki.

Twoja ocena publikacji:
49
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 74

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.