Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Porównanie wydajności DirectX 11 i 12 w Ashes of the Singularity

Arkad | 18-08-2015 11:30 |

DirectX 12 iconPremiera systemu operacyjnego Windows 10 była ważna dla użytkowników komputerów PC z kilku powodów - darmowa aktualizacja przeplatana powrotem menu Start i zmianami w interfejsie przyćmiła nowości zaimplementowane pod "maską". Microsoft na swoich konferencjach starał się pokazać graczom, ze przesiadka na dziesiątkę po prostu się opłaca. W jaki sposób? Stawiano przede wszystkim na pokazy integracji komputerów z usługami pochodzącymi z Xboxa, ale nie zapomniano o DirectX 12. O ile sama przesiadka na nowy system operacyjny nie przyniesie nam jeszcze wyraźnych korzyści związanych z wydajnością gier, o tyle pozwoli nam w przyszłości na wykorzystanie DirectX 12 w nowych grach.

Porównywanie DirectX 11 i DirectX 12 na tym etapie jest bardzo trudne.

Wiele wskazuje na to, że jeszcze w tym roku zadebiutują pierwsze produkcje z obsługą DX12, zaś producenci gier wydadzą odpowiednie aktualizacje dla wybranych tytułów dostępnych na rynku. Niektórzy gracze nie mogą już doczekać się testów porównujących DirectX 11 vs DirectX 12 - na razie do sieci trafiają cząstkowe materiały pozwalające tylko na iście poglądową ocenę zmian. Zagraniczne portale opublikowały kilka godzin temu pierwsze testy wykonane we wbudowanym benchmarku nadchodzącej gry Ashes of the Singularity, której premiera jest zapowiedziana na grudzień 2015 roku. Produkcja studia Stardock pozwala na porównanie DirectX 11 oraz DirectX 12 dzięki implementacji obydwu API. Jak prezentują się wyniki? Zobaczcie sami:

Portal PC Perspective wykorzystał do testów kilka konfiguracji składających się zarówno z procesorów AMD i Intela, jak również karty graficznej Radeon R9 390X oraz GeForce GTX 980. Największe przyrosty wydajności są widoczne w przypadku akceleratora GPU od "czerwonych". Dodatkowo, różnice są wyraźne zazwyczaj przy najniższych detalach graficznych. W przypadku platformy składającej się z procesora Intel Core i7-6700K oraz karty graficznej Radeon R9 390X (1080p, niskie detale) otrzymujemy 48 FPS przy DirectX 11 oraz 81 FPS przy DirectX 12. Teraz powstaje pytanie - jak należy interpretować te wyniki? Czy gry komputerowe rzeczywiście czeka tak szybki rozwój pod względem wydajności? Nic bardziej mylnego.

DirectX 12 taki dobry? A może problem leży gdzie indziej.

Warto zwrócić uwagę na wyniki GeForce GTX 980, który w niektórych przypadkach radzi sobie lepiej na DirectX 11. Co więcej, wiele słupków jest bardzo zbliżonych i nie zauważamy już tak ogromnego przyrostu FPS jak w Radeonie. Oznacza to tyle, że R9 390X podczas testów w Ashes of the Singularity miał jakiś problem z renderowaniem w DirectX 11 - warto pamiętać, że testy odbywały się w jednym benchmarku, w jednej grze, której finalna wersja nie zadebiutowała jeszcze na rynku. Ciekawostka? Jak najbardziej. Poważne wyniki umożliwiające wyciąganie wniosków dla DirectX 12? Nie na tym etapie.

Źródło: TechPowerUp / PC Perspective
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 68

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.