Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA gospodarzem spotkania deweloperów API Vulkan

Arkad | 21-01-2016 12:36 |

API Vulkan iconKolejne miesiące mogą okazać się przełomowe dla rynku gier komputerowych. Dlaczego? W ubiegłym roku Microsoft ogłosił wsparcie dla API DirectX 12 w systemie operacyjnym Windows 10 - wtedy zaczęto spekulować na temat przyszłych gier mających obsługiwać wspomnianą technologię. Do tej pory żaden z większych deweloperów nie zdecydował się na zaktualizowanie swojej produkcji do DX12, ani na zaprezentowanie nowego tytułu wspierającego opisywane API. DirectX 12 będzie można ocenić dopiero po premierze kilku gier opartych na tej technologii, ale swoją rolę odegrają tutaj także nowe karty graficzne korzystające z procesorów AMD Polaris oraz NVIDIA Pascal. DirectX 12 nie jest jedynym nowym API mogącym namieszać na rynku gier komputerowych.

API Vulkan ma być nową wartością dla rynku gier.

Coraz więcej mówi się o API Vulkan, które po raz pierwszy zostało zaprezentowane na zeszłorocznej konferencji Game Developers Conference 2015. Vulkan jest nowym niskopoziomowym API zapewniającym deweloperom lepszy dostęp do obliczeń w nowoczesnych układach graficznych, co pozwala na tworzenie bardziej rozwiniętych produkcji o lepszej wydajności. Rozwojem API Vulkan zajmuje się konsorcjum Khronos Group, którego prezesem jest Neil Trevett, czyli jedna z kluczowych postaci w firmie NVIDIA. 

Warto wspomnieć, że API Vulkan ma wiele wspólnego z API Mantle, czyli technologią, która była rozwijana jeszcze jakiś czas temu przez AMD - "czerwoni" zdecydowali się na dołączenie do szerzej wykorzystywanego standardu, jaki w przyszłości ma zostać wykorzystany przez wielu znanych twóców gier na różnych platformach, a więc nie tylko na PC. API Vulkan podobnie jak DirectX 12, ma przenieść tworzenie gier na lepszy poziom dzięki udostępnieniu deweloperom lepszych możliwości.

NVIDIA była w tym tygodniu gospodarzem spotkania programistów wykorzystujących API Vulkan w swoich produkcjach. Na kampusie "zielonych" wspomniany wcześniej Neil Trevett pełniący funkcję prezesa Khronos Group gościł wielu programistów z całego świata podczas pierwszego w historii Dnia Dewelopera Vulkan. Padło wiele zapewnień, że Vulkan to nie tylko papierowe specyfikacje, a realna wartość dla rynku gier komputerowych. Oficjalna premiera API Vulkan jest spodziewana lada moment.

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 72

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.