Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Lionhead: DirectX 12 zapewnia do 40% lepszą wydajność

Arkad | 02-02-2016 11:11 |

DirectX 12Wokół API DirectX 12 urosło już wiele mitów, które nie zostały na razie obalone lub potwierdzone przez producentów gier - nie ulega wątpliwości, że wspomniana technologia jest pewnego rodzaju rewolucją na rynku, bowiem deweloperzy otrzymują nowe możliwości pozwalające nie tylko na zastosowanie lepszych efektów, ale także optymalizację wydajności. O DirectX 12 wypowiadają się co prawda przedstawiciele branży, jednak ich słowa należy często traktować z odpowiednią ostrożnością. Tym razem na temat nowego API Microsoftu wypowiedział się przedstawiciel studia Lionhead, czyli Stuart Whyte pełniący funkcję dyrektora. Według niego, DirectX 12 przynosi zakładany wzrost wydajności w grach komputerowych - właśnie tego oczekują klienci.

To nie pierwsza zapowiedź wzrostu wydajności dzięki DirectX 12.

Żeby nie być gołosłownym, Stuart Whyte ujawnił konkretną liczbę - zastosowanie DirectX 12 w Fable Legends, jednej z gier Lionhead Studios, pozwoliło na osiągnięcie wydajności większej do 40% w porównaniu do DirectX 11. Niestety, gra nie pojawiła się jeszcze w dystrybucji (ba, nie została sfinalizowana), więc sprawdzenie realiów jest niemożliwe. Co więcej, przy tego typu deklaracjach nigdy nie możemy być pewni, o co dokładnie chodziło deweloperowi. DirectX 12 to oczywiście nie tylko wydajność - nowe narzędzia dla twóców gier pozwalają im na dostarczenie lepszych efektów.

W tym momencie nie wiemy, dla jakich konfiguracji możliwe jest osiągnięcie lepszej wydajności na DirectX 12 - w przypadku Fable Legends może być tutaj mowa zarówno o komputerach wysokiej klasy, jak i specyficznych zestawach (chociażby z APU). Warto jeszcze wspomnieć, że Lionhead Studios zostało kilka lat temu wykupione przez Microsoft Game Studios, co daje nam pełny obraz całej sytuacji z DirectX 12. Nowe API jest produktem Microsoftu, więc studio należące do giganta z Redmond najnormalniej w świecie musi chwalić przełomową technologię. Właśnie dlatego ocena realnej jakości DirectX 12 przyjdzie dopiero wtedy, gdy na rynku zadebiutuje kilka gier korzystających z tego API.

Na rynku znajdują się gry częściowo przystosowane do obsługi DirectX 12 (np. Just Cause 3), jednak deweloperzy nie zdecydowali się na razie na wydanie odpowiednich aktualizacji, które pokazałyby prawdziwy obraz tego API. Nie ulega wątpliwości, że w tym roku doczekamy się kilku premier pozwalających nam na ocenę technologii Microsoftu. A na razie pozostaje nam żyć w nadziei, że DirectX 12 rzeczywiście wniesie nową jakość dla rynku gier komputerowych.

Źródło: SweClockers
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 82

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.