Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Intel The Odyssey - rusza kampania marketingowa nowych GPU

Piotr Gontarczyk | 21-02-2019 11:30 |

Intel The Odyssey - rusza kampania marketingowa nowych GPUIntel pracuje nad swoimi kolejnymi procesorami grafiki, które trafią na dedykowane karty graficzne. Dla przypomnienia, Intel był już obecny na tym rynku, troszkę ponad dwadzieścia lat temu, z układami i740. Wtedy firma zaliczyła mocne lanie od konkurencji, a sama swoim układom dołożyła słabymi sterownikami. Mniej więcej dziesięć lat temu pojawić się miały procesory grafiki "Larrabee", zapowiadane jako wielka rewolucja, ale nic z tego nie wyszło. Kolejna dekada mija, a Intel przymierza się do swojego trzeciego podejścia do tym razem już mocno zabetonowanego rynku dedykowanych kart graficznych. Tym raze m firma dla tego typu urządzeń szykuje architekturę o nazwie Xe. Czy tym razem wreszcie się uda?

W przyszłym roku rynek kart graficznych, po wielu, wielu latach duopolu, powiększy się o trzeciego gracza. Hype train już ruszył. Gdzie zajedzie?

Intel The Odyssey - rusza kampania marketingowa nowych GPU [1]

Pierwsze karty graficzne z procesorami grafiki firmy Intel na rynku pojawić się mają w przyszłym roku. Z zapowiedzi firmy wynikało do tej pory, że planuje podzielić prace nad architekturą Xe na dwa segmenty. Pierwszy ma zająć rynek profesjonalnych zastosowań, a drugi konsumenckich. Architektura Xe wystąpi więc w podziale znanym już chociażby z produktów NVIDII i AMD. Intel do prac nad architekturą Xe przyciągnął od AMD wcześniejszego szefa Radeon Technologies Group - Raja Koduri. Jakby tego było mało, AMD na rzecz Intela straciło, Chrisa Hooka, a więc człowieka od marketingu. Chyba ten ostatni właśnie ujawnił pierwsze zalążki planów obejmujących zainteresowanie konsumentów nowymi GPU firmy Intel.

Intel rusza z kampanią marketingową o nazwie The Odyssey, sugerując tym samym, że droga do nowych kart graficznych to odważne i poważne wyzwanie. W ramach kampanii The Odyssey, Intel zamierza zorganizować szereg spotkań z konsumentami, od których chce się (niby) dowiedzieć, czego ci oczekują. Intel zapowiadając akcję twierdzi, że jest "zobowiązany do słuchania społeczności, w zamian chcąc zaoferować zbliżenie do wewnętrznych aspektów rozwoju nowych technik wizualnych, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej." Intel sugeruje więc, że chce aby konsumenci mieli poczucie, że biorą udział w tworzeniu nowych GPU. Trudno tu nie dostrzec ręki wspomnianego wcześniej Hooka. Intel deklaruje, że każdy kto dołączy do newslettera The Odyssey, będzie mieć szansę na dostęp do "niesamowitych ofert oraz wyjątkowych upominków". Firma zapowiada też szereg wydarzeń lokalnych, które mają mieć miejsce m.in. w Nowym Jorku, Paryżu, Berlinie, Dublinie, Toronto, Taipei, Sztokholmie, Los Angeles, Monachium, Sao Paulo, Pekinie, Londynie, czy wreszcie w Warszawie. Do newslettera można zapisać się na stronie Intela.

Źródło: Intel
4
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 16

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.