.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

Intel Larrabee nie pokonałoby układów ATI i NVidia

Pamiętacie jeszcze projekt układu graficznego, którym Intel chciał realnie powalczyć z ATI i NVidia? Rynek high-endowych akceleratorów od dawna czekał na taki ruch, mogący zaowocować agresywną walką o klienta oraz szybszym wprowadzeniem pionierskich technologii. Zresztą, inżynierowie Intela zapowiadali wiele ciekawostek jakie chcieli przemycić w swoich kartach graficznych, dotychczas niespotykanych u konkurencji. Ostatecznie nic z tego niestety nie wyszło, gdyż długo zapowiadany Larrabee został skasowany. Niebiescy nie podawali oficjalnych powodów takiej decyzji, ale nareszcie firma zajęła oficjalne stanowisko w tej sprawie. Cóż, pomimo iż Intel jest gigantem i zwykle nie musi się przed nikim tłumaczyć, poznaliśmy jednak przyczyny zaniechania ekspansji Larrabee...

Tak naprawdę, to architektura Larrabee nie umarła całkowicie, gdyż posłużyła za podstawę innej - Many Integrated Cores, stworzonej z myślą o funkcji GPGPU. Natomiast jak przyznaje Thomas Piazza (szef działu odpowiedzialnego za rozwijanie układów graficznych), podczas prac nad Larrabee zbyt duży nacisk położono na stworzenie w pełni programowalnej architektury. Pomysł oczywiście nie był zły, aczkolwiek w typowym użytkowaniu (grafika rastrowa) nie mógł rywalizować z Radeonami i GeForcami. Ujmując rzeczy po imieniu - Intel Larrabee w grach komputerowych nie osiągał zadowalającej wydajności. Może następnym razem się uda?

Żródło: Nordichardware 

Twoja ocena publikacji:
0
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.