Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gry DirectX 12 na celowniku AMD: Jeszcze przyjdzie nasz czas

Arkad | 08-09-2015 14:10 |

DirectX 12 iconO nadchodzących grach korzystających z API DirectX 12 zrobiło się ostatni bardzo głośno - Oxide Games, czyli twórca Ashes of the Singularity wywołał prawdziwą burzę w sieci poprzez przekazanie wybranym serwisom wstępnego benchmarka opierającego się na DX12. Okazało się, że z różnych względów karty graficzne NVIDIA GeForce GTX wypadły niemalże dramatycznie na tle konkurencyjnych Radeonów, co rozpoczęło dyskusję na temat implementacji Async Shaders (asynchroniczne jednostki cieniujące) w architekturach Graphics Core Next (GCN), Maxwell oraz Kepler. Niektóre serwisy zaczęły już nawet wieścić o zbliżającym się upadku "zielonych" - pomimo tego, że w ostatnim kwartale wspomniana firma stanowiła 82% rynku. My na razie zostawiamy ten kontrowersyjny temat i czekamy na pojawienie się kolejnych konkretnych informacji.

Kto będzie miał więcej do powiedzenia w grach z DirectX 12?

A co ciekawego słychać u AMD w kontekście DirectX 12? Niedawna premiera systemu operacyjnego Windows 10 to dopiero początek długiej rynkowej drogi standardu DX12. AMD mające teoretycznie przewagę nad NVIDIĄ (jeżeli chodzi o implementację API) może wiele ugrać na premierach nowych gier komputerowych. Nie ulega wątpliwości, że będzie to możliwe tylko przy nawiązaniu partnerstwa ze sporą liczbą twórców tychże gier. Czy producent kart graficznych ma już jakieś plany na przyszłość? Robert Hallock z AMD ujawnił, że wiele tytułów DirectX 12 mających zadebiutować w 2015 oraz 2016 roku będzie optymalizowana przy udziale "czerwonych" i być może pojawi się w programach partnerskich (Gaming Evolved).

Na razie trudno powiedzieć, o jakiej ilości produkcji mówimy, bowiem enigmatyczne stwierdzenie "wiele" czasami oznacza coś zupełnie innego, niż mogłoby się wydawać. AMD obecnie opiera się głównie na Deus Ex: Mankind Divided oraz Ashes of the Singularity, bowiem tutaj partnerstwo zostało już potwierdzone. O ile "czerwoni" wypadają na razie wizerunkowo zdecydowanie lepiej od konkurenta (w kontekście DirectX 12), o tyle NVIDIA zgarniająca znaczną część rynku ma sporo do powiedzenia przy współpracy ze studiami. Bardzo nas ciekawi, jak rozwinie się rynek gier komputerowych opartych na DX12.

Źródło: WCCF Tech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 73

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.