.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

AMD zwiększa wydajność kosztem jakości obrazu

Sebastian Oktaba | 24-11-2010 16:53 |

Zwykle to NVidia była adresatem oskarżeń o majstrowanie przy sterownikach, które miały rzekomo zwiększyć wyniki, jakie karty GeForce uzyskiwały w popularnych testach. Jednak tym razem to firma z Santa Clara zaatakowała w ten sposób AMD twierdząc, że konkurent w pakiecie driverów Catalyst 10.10 dokonał podstępnych i niegodziwych zmian. Rzecz dotyczy przestawienia domyślnego parametru filtrowania tekstur z poziomu „High" na "Quality", co przekłada się bezpośrednio na wzrost wydajności kosztem jakości generowanego obrazu. Niejaki Nick Stam z NVidia nagłośnił całą sprawę, uznając takie praktyki za skandaliczne i oszukańcze. Efektem zabiegu zastosowanego przez AMD może być podobno nawet 10% wzrost wydajności...

W niemieckim serwisie TweakPC opublikowano filmy przedstawiające, jak zmiana filtrowania tekstur z poziomu „High" na "Quality" wpływa na jakość grafiki (LINK). Na przykładzie GeForce GTX 460, Radeona HD 5870 i 6870 łatwo wyłapać różnice nawet gołym okiem. AMD coraz chętniej stosuje praktyki, które mówiąc delikatnie, do uczciwych nie należą (patrz: przypadek FP16 Demotion). Z drugiej strony sprawa nie jest na tyle poważna, żeby mogła zaszkodzić firmie i podważyć wszystkie wyniki testów. Niestety, gdy trwa wojna producenci bez zawahania sięgają po wszystkie fortele mogące prowadzić do zwycięstwa... choćby chwilowego. 

Źródło: Hexus / TweakPC

Twoja ocena publikacji:
0
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 4

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.