Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

3DMark Port Royal w 1080p męczy nawet GeForce RTX 2080 Ti

Piotr Gontarczyk | 18-12-2018 11:00 |

3DMark Port Royal w 1080p męczy nawet GeForce RTX 2080 TiPod koniec listopada firma UL Benchmarks zapowiedziała nowy test 3DMark Port Royal, którego zadaniem ma być sprawdzanie wydajności komputerów pod kątem techniki Ray Tracingu. Test, według twórców, opracowany został przy współpracy z Microsoftem, tak aby możliwie jak najlepiej zaimplementować API DXR. Nie obyło się też bez wsparcia ze strony m. in. NVIDII, AMD, Intela, a także innych dużych podmiotów z branży IT. Udostępniono już materiał filmowy przedstawiający animacje testu Port Royal i choć wygląda to dobrze, część internautów nie okazała zachwytu. Trudno było spodziewać się czegoś innego, zwłaszcza że syntetyczne testy nie są już dziś tak popularne, jak jeszcze paręnaście lat temu. Co potrafi Port Royal? Na pewno potrafi mocno przydusić nawet najpotężniejszą obecnie konsumencką kartę graficzną.

NVIDIA mocno stawia na Ray Tracing na kartach GeForce RTX serii 2000. Najmocniejszy model, nawet po mocnym OC, w Port Royal nie zachwyca.

3DMark Port Royal w 1080p męczy nawet GeForce RTX 2080 Ti [1]

Parę dni temu ujawniono pierwsze wyniki testu karty graficznej GeForce RTX 2080 Ti w rozdzielczości 1080p. Przeprowadzony został na platformie z procesorem Intel Core i5-9600K działającym z częstotliwością 4,33 GHz, a także z 16 GB pamięci RAM typu DDR4 o efektywnym zegarze 4032 MHz (Dual Channel). W 1080p karta RTX 2080 Ti wyciągała zaledwie około 30 klatek na sekundę, w dodatku z dość niestabilną płynnością animacji. Przełożyło się to na wynik 724 punktów. Po podkręceniu GPU z 1,75 do 1,935 GHz, a pamięć RAM z efektywnych 14 GHz do 15,6 GHz, wynik wzrosło do 806 pkt., a płynność animacji do niecałych 40 klatek na sekundę.

3DMark Port Royal w 1080p męczy nawet GeForce RTX 2080 Ti [2]

Pojawiły się kolejne wyniki testów w Port Royal. Tym razem na warsztat wzięto kartę graficzną Galax GeForce RTX 2080 TI HOF, której GPU podkręcono do aż 2,64 GHz, a układy pamięci RAM typu GDDR6 do efektywnej wartości 16,7 GHz. Na platformie z procesorem Intel Core i9-9900K i z płytą główną ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac, GeForce RTX 2080 Ti wciąż nie był w stanie, przy rozdzielczości 1080p, dobić do chociażby 60 FPS, uzyskując średnią wartość 51,2 FPS. Ostateczny wynik testu to 1069 punktów. Kolejne 3DMarki zazwyczaj na początku wymagały topowych kart graficznych, aby uzyskiwać dobre rezultaty w domyślnych rozdzielczościach. Warto zaznaczyć, że wspomniane testy przeprowadzano w 1080p, podczas gdy w Port Royal domyślną prawdopodobnie będzie 1440p. Port Royal może mieć pewne znaczenie dla branży kart graficznych, bo przynajmniej część potencjalnych nabywców kart GeForce RTX może odstraszyć. No, chyba że NVIDIA zmieni strategię i zacznie chować Ray Tracing do szafy.

Źródło: ElchapuzasInformatico
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 44

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.