Karty graficzne Intel ARC z generacji Battlemage mają skorzystać z litografii TSMC N4. Szykuje się spory skok względem Alchemist
Intel obecnie przygotowuje się do kilku ważnych premier produktowych. Mowa o procesorach desktopowych z rodziny Arrow Lake-S oraz mobilnych układach Lunar Lake, które bardziej niż kiedykolwiek wcześniej mają się skupiać na efektywności energetycznej. Intel pracuje także nad drugą generacją kart graficznych ARC, tym razem z rodziny Battlemage i wykorzystujących architekturę Xe2. W sieci pojawiły się poszlaki wskazujące, z jakiego procesu technologicznego tym razem skorzysta firma.
Według raportu DigiTimes, Intel wykorzysta litografię TSMC N4 do produkcji nowej generacji kart graficznych Battlemage, opartych na architekturze Xe2.
Intel Xe2 - Analiza przebudowanej od podstaw architektury GPU dla układów Lunar Lake i kart graficznych Battlemage
Pierwsza generacja kart graficznych Intel ARC z rodziny Alchemist, wykorzystywała proces technologiczny TSMC N6, które w rzeczywistości było usprawnioną wersją 7 nm. Za kilka miesięcy zadebiutuje druga generacja o kodowej nazwie Battlemage i w tym wypadku możemy liczyć na mocno przebudowaną architekturę Xe2, której szczegóły poznaliśmy w pod koniec maja w ramach Intel Tech Tour Taiwan. Wygląda jednak na to, że mobilna i desktopowa odsłona Xe2 będzie korzystać z różnych procesów technologicznych.
Intel Battlemage - w sieci pojawiły się pierwsze informacje o specyfikacji chipu BMG-G31, który ma trafić do kart graficznych ARC
Według raportu DigiTimes, karty Intel Battlemage skorzystają tym razem z litografii TSMC N4, czyli podobnego procesu, z którego obecnie korzysta chociażby AMD przy mobilnych procesorach Ryzen 7040 / Ryzen 8040 / Ryzen AI 300 oraz Qualcomm przy laptopowych układach Snapdragon X. Jest to ulepszona wersja 5 nm i z pewnością wzrost efektywności energetycznej będzie odczuwalny względem generacji Alchemist. Dla porównania, zintegrowane układy graficzne Xe2 w procesorach Lunar Lake skorzystają z nowszej litografii TSMC N3B.
Powiązane publikacje

NVIDIA ogranicza produkcję kart graficznych GeForce RTX 5060 i RTX 5060 Ti 8 GB w obliczu rynkowej dominacji
144
Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
43
ASUS Prime Radeon RX 9070 XT White Edition - autorska karta graficzna RDNA 4 w białym wydaniu
24
NVIDIA potwierdziła datę prezentacji architektury Vera Rubin dla nowej generacji akceleratorów dla sztucznej inteligencji
83