Jak ciekawie spędzić święta? Oglądając live Revision 2018
Bez jaj i sałatek warzywnych oraz spotkań w gronie rodzinnym, zakończonych lanym poniedziałkiem większość z nas właściwie nie wyobraża sobie Świąt Wielkanocnych. Są jednak takie miejsca na ziemi, do których w okresie świątecznym zmierzają pielgrzymi z najdalszych zakątków Europy. Jednym z nich jest Revision – impreza wymyślona i przeznaczona dla demosceny, która tradycyjnie, od ośmiu lat odbywa się w okresie Wielkanocy, od piątku do poniedziałku. Dla tych, którzy nie mogą w tym czasie wyrwać się z domu do niemieckiego Saarbrücken, centrum Zagłębia Sary przewidziano transmisję live ze wszystkich konkursów rozgrywanych na pokaźnym ekranie w hali E Werk.
Najważniejsza świąteczna transmisja live? Pokaz wyczynów komputerowych sztukmistrzów z Revision.
Revision to tradycyjny, świąteczny zlot demosceny – ludzi zajmujących się tworzeniem tzw. dem i intr oraz wszelaką inną, niekomercyjną działalnością nerdów – osobników wychowanych na 8-/16-/32-/64-bitowych maszynach, którzy komponują, rysują i kodują dla przyjemności. Revision zastąpiło w 2011 roku niemiecką imprezę Breakpoint. Dziś gromadzi rocznie ponad 1000 osób z całej Europy. Dla zaangażowanych uczestników, którzy nie mogą być na miejscu przewidziano wejściówki (po 65 euro), uprawniające do zdalnego głosowania na prace. Na co warto zwrócić uwagę w tym roku? Przede wszystkim – warto trzymać się harmonogramu wydarzeń Revision 2018 w którym uwzględniono najważniejsze konkursy. Większość z nich odbędzie się w sobotę (31.03) i niedzielę (1.04). Informacje o adresie pod którym będzie można śledzić poszczególne wydarzenia wkrótce pojawią się na stronie imprezy.
Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing
W sobotę 31.03 o 13:00 wystartuje konkurs na Tracked Music – czyli utwory muzyczne w klasycznych formatach trackerów (MOD, S3M, XM, IT) z ograniczeniem wielkości plików do 2 MB. Kolejne prace konkursowe będą prezentowane w sobotę o 18:00, w kategoriach:
- ASCII/ANSI/PETSCII - grafiki rysowane za pośrednictwem znaków w wymienionych standardach
- Oldschool Music – utwory muzyczne dla klasycznych komputerów: C64, Amiga (bez FPU), VIC20, Atari XL, Atari ST, NES, SNES, Master System, Mega Drive, ZX Spectrum,
- Photo – po prostu fotografie,
- Animation/Video – konkurs na najlepsze filmy i animacje,
- PC 64K Intro – tu zaczynają się ciekawe rzeczy, to konkurs na kodowane produkcje mieszczące się w 64 KB.
PureRetro: kodowanie Commodore 64 w 280 znakach na Twitterze
Tego samego dnia, o 23:00 startuje kolejna porcja konkursów:
- Amiga Intro – kodowane prace dla Amig z limitem wielkości do 64 KB,
- PC 4K Intro – PC i kod mieszczący się w 4 KB,
- Oldschool Demo – czyli wrzucone do jednego worka prace kodowane na różne, klasyczne platformy.
PureRetro: Zbiór 100 godzin syntetycznej muzyki z Commodore 64
W niedzielę 1.04 warto sięgnąć po transmisję z Revision o 13:00, wtedy rozpoczyna się konkurs na Executable Music – utwory muzyczne w postaci plików wykonywalnych z limitem rozmiaru do 32 KB. Bezpośrednio po Executable Music zaprezentowane zostaną prace graficzne wykonane na współczesnym sprzęcie. O 15:00 rozpoczyna się konkurs na utwory dostarczone w postaci plików MP3 – bez ograniczeń co do wielkości. Dwie godziny później startuje seria konkursów na statyczne obrazy generowane przez kod mieszczący się w 4 KB (4K Executable Graphics), prezentacja prac grafików w kategorii Oldschool Graphics (wyświetlanych przez klasyczne komputery), Wild (wszystko co nie pasuje do pozostałych kategorii), Animated GIF (tak, chodzi o krótkie, animowane GIF-y), Paintover (przemalowywanie obrazków na bazie dostarczonej przez organizatorów grafiki), Game (konkurs na najciekawsze gry na różne platformy sprzętowe) oraz Oldschool 4 K Intro (kodowane produkcje na klasyczne komputery, z limitem wielkości do 4 KB).
Futuremark udostępnił nowy benchmark VR o nazwie VRMark
Po chwili przerwy, w trakcie której będzie można obejrzeć występ polskiego zespołu – o 20:30 zagra Leśnik & Jacku, o 22:30 wystartują ostatnie konkursy: PC 8K Intro – produkcje kodowane dla współczesnych PC z limitem wielkości 8 KB, Amiga Demo – tak, to dema napisane na klasyczne Amigi oraz PC Demo (renderowane w czasie rzeczywistym produkcje na współczesnych PC, bez ograniczeń wielkości). Organizatorzy Revision przewidzieli również wręczenie nagród Meteoriks, to coś w rodzaju Oskarów dla demosceny. Jest i rozgrywany na żywo konkurs na tworzenie kodu pixel shaderów, którego półfinał odbędzie się w sobotę o 14:30, natomiast finał – o 17:00. Dodatkowe atrakcje obejmują koncerty i seminaria poświęcone kodowaniu, muzyce i grafice 3D. Konkursy, w przypadku produkcji kodowanych dla PC będą prezentowane na maszynie wyposażonej w procesor Intel Core i7-7700K/4,2 GHz, 16 GB RAM i kartę graficzną nVidia GeForce GTX Titan X Pascal.