Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

Strona do generowania twarzy wykorzystująca NVIDIA StyleGAN

Jakub Krawczyński | 17-02-2019 08:00 |

Strona do generowania twarzy wykorzystująca NVIDIA StyleGAN Obecna technologia daje ogrom możliwości w kwestii mistyfikacji. Dzięki algorytmom AI i głębokiego uczenia się można tworzyć spreparowane filmy dla dorosłych z podstawionymi twarzami. Niektórzy lubują się też w umieszczaniu twarzy Nicolasa Cage’a w dowolnym filmie na miejscu głównego aktora lub aktorki. Oprogramowanie Adobe VoCo z kolei pozwala, bazując na próbkach głosu danej osoby, na generowanie dodatkowych wypowiedzi, które podamy programowi tekstowo. Nic tylko szerzyć fake newsy albo preparować czyjeś wystąpienia, które nigdy nie miały miejsca. Jakby tego było mało, od teraz można w realistyczny sposób stworzyć osoby, które tak naprawdę… nie istnieją.

Technologia NVIDIA StyleGAN została udostępniona w zeszłym roku w formie open source. Wykorzystał ją Philip Wang na swojej stronie do generowania fake’owych twarzy.

Strona do generowania twarzy wykorzystująca NVIDIA StyleGAN  [2]

Były pracownik firmy Uber, deweloper Philip Wang, stworzył stronę internetową ThisPersonDoesNotExist.com. Korzysta ona z technologii NVIDIA, za pomocą której generuje nieskończoną liczbę fake’owych zdjęć osób, które nie istnieją. Rozwiązanie to używa AI wytrenowanego na ogromnym zbiorze prawdziwych zdjęć oraz czymś, co nosi nazwę Generative Adversarial Network - gdzie dwa algorytmy głębokiego uczenia rywalizują sobie w tzw. grze o sumie stałej. Po stronie użytkownika wystarczy jedynie odświeżyć witrynę aby uzyskać nowy, spreparowany obraz z czyjąś (niczyją?) twarzą.

Technologia Deepfake wciąż się rozwija. W USA bawi i budzi obawy

Strona do generowania twarzy wykorzystująca NVIDIA StyleGAN  [1]

Wang korzysta z układów graficznych NVIDIA na wynajętym serwerze (nie podano niestety szczegółów czy korzysta np. z GPU-Accelerated Microsoft Azure). Generują one nowe twarze co 2 sekundy, całkowicie od zera. Strona programisty pokazuje niezwykłe ciekawe rozwiązanie, stworzone z wykorzystaniem kodu, który NVIDIA udostępniła na GitHubie. W przyszłości projektanci czy graficy mogliby wykorzystać algorytmy GAN do proceduralnego tworzenia dużych, realistycznych światów w grach. Jednak z drugiej strony wielce możliwe jest, że po prostu prędzej czy później ktoś będzie w ten sposób po prostu trollował. W dobie fake newsów może stać się to niebezpiecznym narzędziem.

Źródło: Engadget, Motherboard, The Verge
6
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.