Pierwszy rok urodzinowych zbiórek na Facebooku to 300 mln USD
W sierpniu zeszłego roku Facebook rozpoczął wprowadzanie na całym świecie opcji zbiórek z okazji urodzin. A więc, zamiast zbierać na tort lub kwiatki, możemy skłonić swoich znajomych by poświęcili chwilę na przekazania datku na wybraną fundację lub organizację pożytku publicznego. Po raz pierwszy mechanizm urodzinowych zbiórek pojawił się w USA, pod koniec zeszłego roku datki mogli również przekazywać obywatele Polski. Dziś Facebook może już pogratulować sobie udanej próby zmiany naszych obyczajów. Zamiast corocznego planowania imprez możemy poczuć się w urodziny, jak mali bohaterowie, próbujący nieco poprawić świat. Oczywiście do pomagania wcale nie jest potrzebny Facebook, ale decydująca może okazać się dodatkowa motywacja, którą w tym przypadku są urodzinowe zbiórki funduszy.
Od kilkunastu lat Facebook karmi nas różnymi, drobnymi niespodziankami i oferuje różne metody celebrowania urodzin. Urodzinowe zbiórki pieniędzy na organizacje non-profit okazały się strzałem w dziesiątkę.
Na zachętę Facebook nie zbierał do tej pory żadnych opłat związanych z przekazywaniem pieniędzy na fundacje charytatywne. W ciągu pierwszego roku od momentu uruchomienia zbiórek urodzinowych przekazano łącznie 300 milionów dolarów na cele charytatywne. Nieźle, biorąc pod uwagę dotychczasowe sposoby świętowania urodzin znajomych, do jakich Facebook zdążył nas już przyzwyczaić. Infografika, zaprezentowana w ubiegłym roku na blogu Facebooka podaje najważniejsze zmiany dotyczące obchodzenia urodzin w serwisie społecznościowym, obejmujące tworzenie wydarzeń (2005), posty na osi czasu (2011), przypomnienia o urodzinach (2013), kartki urodzinowe (2014), życzenia w formie krótkich filmów (2016), spersonalizowane filmy generowane przez serwis (2016). O ile większość dotychczasowych udogodnień wprowadzonych na Facebooku miało cele czysto rozrywkowe, tym razem amerykański serwis społecznościowy zdecydował się pójść o jeden krok dalej.
UE: Świadkowie Jehowy na jednym celowniku wraz z Facebookiem
Zadziałało, efektem pierwszego roku zbiórek jest wsparcie finansowe 750 000 organizacji non-profit, zgodnie z życzeniami tych, którzy do tej pory biernie odbierali życzenia urodzinowe lub organizowali facebookowe wydarzenia. Proces przygotowania urodzinowych zbiórek sprowadza się do wybrania opcji Utwórz zbiórkę pieniędzy z menu serwisu, wybrania fundacji, określenia celu zbiórki, wpisania kilku zdań opisujących cel, wybrania zdjęcia i docelowej kwoty, która ma motywować darczyńców. Reszta jest w rękach serwisu. Osoby, decydujące się wesprzeć zbiórkę mogą przekazywać środki podając dane karty kredytowej lub łącząc z Facebookiem konto PayPal. Spośród dotychczasowych zbiórek, największe fundusze otrzymały St. Jude Childeren’s Research Hospital, Alzheimer’s Association, American Cancer Society, No Kids Hungry i ASPCA (American Society for the Prevention of Cruelty to Animals). Wśród aktualnych wydarzeń blog Facebooka wymienia zbiórkę z okazji 60 urodzin Madonny prowadzona na rzecz Raising Malawi (kwota dwukrotnie przekroczyła docelowe 300 000 USD) oraz urodzinową składkę na organizację Nothing But Nets, która prowadził gracz NBA, Stephen Curry, osiągając ponad 82 000 USD.
Facebook odblokował także twoich zablokowanych znajomych?
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57