Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

nazwa.pl przejmuje ranking firm i manipuluje wynikami?

Przemysław Banasiak | 05-09-2017 21:00 |

nazwa.pl przejmuje ranking firm i manipuluje wynikami?Wybór usługodawcy hostingowego nigdy nie jest łatwym wyborem jeśli nie mamy za sobą lat doświadczenia w branży. Starzy wyjadacze wiedzą już czego unikać lub gdzie kierować wzrok w przypadku kolejnego serwisu, młodzi jednak albo szukają jak najtańszej oferty, albo kierują się opiniami i rankingami online. Największym polskim serwisem, który udostępnia taką wiedzę jest WebHostingTalk. Skupiająca tysiące osób społeczność została ostatnio wykupiona przez... nazwa.pl. Czyli jedną z popularniejszych firm na polskim rynku, która mówiąc wprost nie jest raczej pozytywnie oceniana w poczcie pantoflowej. Od tego momentu zaczęły dziać się dziwne rzeczy - nowe regulaminy, usuwanie kont oraz manipulacje ocenami i opiniami.

Dzięki dziwnym zmianom nazwa.pl przeskoczyła z drugiego miejsca TOP 100 na pierwsze, a ich ocena wzrosła z 2,27 na 4,07 gwiazdek.

Na forum WebHostingTalk wybuchła ostatnio istna burza, która zaczyna rozprzestrzeniać się po sieci. Bowiem największy polski ranking i forum poświęcone ocenie oraz dyskusjom dotyczącym firm hostingowych zmienił właściciela. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że strona wykupiona została przez... jednego z największych usługodawców w Polsce w postaci nazwa.pl. Osobom nie będącym w temacie zdradzę, że nie jest to raczej serwis, który zgarnia sporo pozytywnych opinii - wręcz przeciwnie. Ktoś powiedziałby, że "biznes is biznes, a pieniądz nie śmierdzi". Problem w tym, że nowy root admin, Piotr Nowak, zaczął od drastycznych i moralnie wątpliwych zmian. Najważniejsze z nich to między innymi:

  • Nowy regulamin dla kadry moderatorskiej; brak zgody z nim oznacza rezygnację ze stanowiska, odpowiedzi trzeba udzielić w ciągu 3 dni na adres e-mail, który... nie istnieje;
  • Nowy regulamin dla użytkowników z tak ciekawymi zapisami jak:
    "7. W przypadku likwidacji Konta, Usługodawca jest uprawniony do zachowania i wykorzystania wszystkich wybranych przez siebie treści Postów Użytkownika;
    8. Użytkownik nie jest uprawniony do samodzielnego usuwania treści opublikowanych za pośrednictwem Serwisu Postów. W celu uniknięcia wątpliwości, Serwis posiada jedyne i wyłączne uprawnienie do usuwania Postów. Z tego tytułu Użytkownikowi nie przysługują żadne roszczenia.
    "
  • Usunięcie ponad 87 opinii negatywnych, dotyczących firmy nazwa.pl;
  • Zwiększenie liczby posiadanych domen przez nazwa.pl o ponad 250 tysięcy;

nazwa.pl przejmuje ranking firm i manipuluje wynikami? [1]

Północnokoreański Internet został ujawniony. Ma całe 28 domen

W efekcie czego nazwa.pl przeskoczyła z drugiego miejsca TOP 100 najlepszych firm hostignowych na "zaszczytne" pierwsze miejsce, ich ocena wzrosła z 2,27 na 4,07 gwiazdek, a udział rynkowy z 10,78% na 16,98%. Przynajmniej jeden moderator doczekał się degradacji i zaczęto usuwać konta użytkowników. Główny temat gdzie prowadzona była dyskusja został zamknięty postem przedstawiającym stanowisko nowego właściciela. Piotr Nowak tłumaczy, że wszystkie wymienione wcześniej akcje podyktowane są jego sporym doświadczeniem biznesowym i mają na celu eliminacje tak zwanej reklamy "szeptanej". Dziwi jednak przy tym tak wyraźny skok posiadanych domen oraz usunięcie większości (!) opinii negatywnych. Sprawa jest jeszcze zbyt świeża by wieszać na kimkolwiek psy, osobiście jednak uważam, że coś tu mocno śmierdzi. Nie jestem osamotniony w tej opinii, bowiem użytkownicy i moderacja WebHostingTalk nerwowo szuka innego, niezależnego serwisu o podobnej tematyce.

nazwa.pl przejmuje ranking firm i manipuluje wynikami? [nc1]

2
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 37

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.