Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Koniec z podbijaniem wyświetleń YouTube. Google zmienia zasady

Jakub Krawczyński | 14-09-2019 11:30 |

Koniec z podbijaniem wyświetleń YouTube. Google zmienia zasadyBranża muzyczna to niełatwy kawałek chleba. Ogromny na nią wpływ mają najnowsze technologie, streaming w abonamencie czy też epoka YouTube. Zmiany, jakie zaszły w przeciągu ostatniej dekady, zmuszają wytwórnie do różnych taktyk, aby konkurować o uwagę widzów czy słuchaczy. Nie zawsze jednak były one fair. Niedawno magazyn Rolling Stone opisał praktykę nadużywania systemu reklam TrueView. W skrajnych przypadkach niektóre wytwórnie wydawały do 100 tysięcy dolarów w momencie premiery nowego utworu, tak aby zwiększyć jego popularność (nawet do 12 milionów). W ten sposób dochodziło do manipulacji algorytmami rekomendacji YouTube. Firma zidentyfikowała problem i postanowiła zmienić zasady, aby ukrócić ten proceder.

Wytwórnie muzyczne nadużywały systemu reklam TrueView na YouTube, generując w ten sposób dodatkowe wyświetlenia swoich utworów. W ten sposób nabijały sobie dziesiątki milionów odsłon w ciągu pierwszego dnia.

Koniec z podbijaniem wyświetleń YouTube. Google zmienia zasady [1]

System TrueView pozwalał wytwórniom muzycznym na wyświetlanie krótkiej wersji teledysku z utworem jako reklamy pojawiającej się przy nawigacji po YouTube. Jak ustalił Rolling Stone, wyświetlenia tych "reklam" liczyły się zarazem do liczby odsłon danego klipu muzycznego w serwisie Google. Wystarczyło zaledwie kilka sekund. Tym samym łatwo było wykreować fenomen "gorących" premier, by następnie chwalić się imponującymi wynikami w stylu 20 milionów wyświetleń w pierwszych 24 godzinach. Jakie czasy, takie "one hit wonders", można by rzec. Problem polega na tym, że te liczby: a) były osiągnięty w sposób sztuczny b) sprawiały, że YouTube promował te treści w sekcji "na czasie". Google zdecydowało się zmienić zasady kompilowania rekomendacji. Od teraz wyświetlenia reklam TrueView już nie nabijają odsłon teledyskom z muzyką.

YouTube: przycisk łapki w dół może zniknąć w interesie twórców

Koniec z podbijaniem wyświetleń YouTube. Google zmienia zasady [2]

Zestawienie YouTube Music Charts od tej pory wyłącznie będzie oparte o organiczne wyświetlenia, a firma chce wraz z Billboardem i Nielsenem służyć za wiarygodne źródło analityczne dla branży muzycznej. Oczywiście nie znaczy to, że system TrueView zniknie – wytwórnie nadal będą mogły z niego korzystać i używać do promocji muzyki. Po prostu nie będzie miał już bezpośredniego wpływu na odtworzenia ani wynikające z nich trendy. Rolling Stone w swoim raporcie podaje Indie, Amerykę Łacińską i Turcję jako przykłady państw, w których reklamy TrueView były szczególnie tanie. Rekordzista (indyjski raper Paagal) wygenerował nimi 75 milionów odtworzeń pierwszego dnia. Jednak z systemu tego korzystała również nawet Taylor Swift oraz wytwórnie Sony i Universal.

Źródło: TechCrunch, Rolling Stone
25
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 35

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.