Grupa Onet przejmuje NK.pl. Dawna Nasza Klasa w nowych rękach
Portale społecznościowe to biznes wart miliardy dolarów, szczególnie gdy życie bez obecności w Internecie staje się coraz trudniejsze. Na rynku znajdziemy wiele pozycji oferujących nam darmowy dostęp do komunikacji ze znajomymi, jednak zazwyczaj wspominamy tylko o jednym, góra dwóch serwisach wiodących obecnie prym na rynku usług w globalnej sieci - mowa tutaj oczywiście o Facebooku i Twitterze, czyli największych graczach zrzeszających miliony ludzi z całego świata. A co słychać na domowym rynku? Tutaj jeszcze do niedawna nie mogliśmy obyć się bez profilu na Naszej Klasie, a dzisiaj coraz więcej ludzi nie pamięta już nawet o istnieniu tak ważnego (swego czasu) portalu, który z założenia był oknem na świat towarzyszki dla wielu użytkowników.
Grupa Onet dodaje kolejny portal do portfolio swoich usług opartych na rozrywce.
Najlepszy okres przypadający na kilka lat wstecz gwarantował około 13 milionów profili, jednak później wszystko zaczęło się łamać i kruszyć. W pewnym momencie Nasza Klasa działająca na rynku od 2006 roku przeistoczyła się w NK.pl - wcześniej portal należał częściowo m.in. do niemieckiego funduszu European Founders i do litewskiego Forticom, potem do Excolimp Investments. Wcześniejsza idea integracji starych szkolnych klas została niemal całkowicie przejęta przez Facebooka, zaś NK stało się platformą do gier online.
Najwidoczniej taka charakterystyka pasuje grupie Onet.pl, która zdecydowała się przejąć NK.pl w celu rozwijania swojego portfolio związanego z aplikacjami rozrywkowymi i grami. Żadna ze stron nie ujawniła kwoty transakcji. Warto przypomnieć, że większościowym udziałowcem Grupy Onet jest niemiecki Ringier Axel Springer Media AG posiadający 75% akcji, natomiast kolejne 25% należy do Grupy TVN.
Źródło: TVN24 BiŚ
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57