Facebook LOL jednak nie powstanie, projekt anulowano
Facebook to nie tylko tablica z najważniejszymi newsami czy Messenger. Dziś jest to kombajn wyposażony w masę funkcji i co chwila na tym portalu pojawia się coś nowego. Wszystko po to, by nie tylko zachęcić do siebie nowych użytkowników, ale i też utrzymać tych myślących nad usunięciem konta. A takich osób z pewnością nie brakuje. Sporą grupę stanowi szeroko pojęta młodzież, która coraz bardziej przychylnie patrzy dziś w kierunku TikToka, Snapchata czy Instagrama. Jedną z prób zatrzymania jej przy sobie widziano w specjalnej aplikacji Facebook LOL, która w łatwy sposób miała grupować popularne memy i śmieszne obrazki. Pomysł ten od samego początku budził jednak tylko uśmiech politowania i dosyć szybko okazało się, że to nie ma najmniejszego sensu...
Co tu dużo mówić, chyba nikt z powodu braku tej aplikacji płakał nie będzie, prawda?
Dowiedzieliśmy się właśnie, że władze Facebooka zaprzestały rozwijania tego projektu i wszystko wskazuje na to, że ostatecznie wrzucono go do kosza. Powód? Zapewne próba uniknięcia kompromitacji. Aplikacja w wersji beta została pobrana i przetestowana przez 100 nastolatków. W czym nie zaskoczenia, ich opinie były ponoć niezbyt dobre (delikatnie ujmując). Decyzja jednak zapewne została podjęta pod wpływem ogólnej reakcji ludzi na doniesienia o LOL-u. No i co tu dużo mówić, nikt z powodu braku tej aplikacji płakał nie będzie, prawda?
Facebook musi zmienić politykę gromadzenia danych w Niemczech
Anulacja Facebooka LOL nie oznacza jednak, że firma całkowicie odpuszcza walkę o młodszych internautów. Powołano tzw. "zespół młodych", których ciągle pomaga włodarzom w tworzeniu aplikacji dla młodzieży. Jedną z nich jest Messenger Kids, czyli w dużym skrócie Messenger dla osób poniżej 13. roku życia (wg regulaminu Facebooka konto mogą posiadać osoby 13-letnie i starsze), który jak na razie również nie radzi sobie najlepiej, głównie ze względu na kontrowersyjne zapisy dotyczące prywatności. Kto wie jednak, być może specjalnie utworzony zespół pomoże Facebookowi przemówić do młodszych?