Intel Pure Performance #12: Streaming gier prostszy niż myślisz
Czy jedynie użytkownicy konsol mogą się oddawać cyfrowej rozrywce, siedząc wygodnie na kanapie? Nic bardziej mylnego! Lokalne strumieniowanie obrazu pozwala na wykorzystanie komputera PC oraz Intel Compute Stick do komfortowego grania na dużym ekranie. Postanowiliśmy sprawdzić usługę Steam In-Home Streaming (Domowe Strumieniowanie) w praktyce. Czy warto zamienić fotel przy biurku na telewizor w salonie? W dzisiejszych czasach posiadanie stacjonarnej maszyny nie jest już warunkiem grania – obserwujemy bowiem popularyzację różnych usług pozwalających na transmisji obrazu przez Internet lub sieć lokalną. Jednak o ile większość takich rozwiązań oferowana jest w ramach płatnej subskrypcji (usługi internetowe/chmurowe), o tyle strumieniowanie przez sieć domową nie generuje dodatkowych kosztów. Dzięki temu gracze chcący obejść się bez miesięcznych abonamentów mogą wykorzystać do przesyłania obrazu na telewizor chociażby platformę Steam.
Intel Pure Performance #12: Strumieniowanie gier prostsze niż myślisz - klikamy i czytamy.
Wykorzystanie mocy obliczeniowej wydajnego peceta do strumieniowania gier jest niezwykle proste.
Nie musimy nawet przenosić komputera stacjonarnego, kupować bezprzewodowych padów z dużym zasięgiem oraz układać kabli sygnałowych – wystarczy wyposażyć się w urządzenie takie jak Intel Compute Stick, aby móc korzystać z Domowego Strumieniowania oferowanego przez klienta Steam. Oczywiście Intel Compute Stick nie zapewni wydajności w grach porównywalnej do osiągów peceta z dedykowanym układem GPU, jednak dzięki technologii strumieniowania może zostać pośrednikiem w tym procesie. Pełniąc funkcję odbiornika w usłudze In-Home Streaming, Intel Compute Stick jest niejako przedłużeniem komputera, którego zasięg sięga w dowolne miejsce domu w obrębie sieci lokalnej. Więcej przeczytacie na blogu iq.intel.pl klikając w poniższy bannerek lub bezpośrednio pod TYM linkiem: