Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker

Damian Marusiak | 30-10-2021 10:00 |

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The RiftbreakerPodczas tegorocznej prezentacji Intel Architecture Day, producent zaprezentował nie tylko architekturę stojącą za kartami graficznymi ARC (Xe-HPG), ale także przedstawił pierwsze szczegóły na temat autorskiej techniki XeSS, mającej na celu rekonstrukcję obrazu z niższej rozdzielczości, wykorzystując w tym celu uczenie maszynowe oraz dedykowane jednostki Matrix Engines (Xe Matrix Extensions), wbudowane w układy Xe-HPG. Wówczas jednak pokaz odbył się na specjalnie przygotowanym demie, wykorzystującym silnik Unreal Engine 5. Dopiero podczas prezentacji Intel InnovatiON, producent pokazał pierwsze możliwości XeSS w rzeczywistych grach. Ściślej mówiąc w Hitmanie 3 oraz polskiej grze The Riftbreaker, która w ostatnich tygodniach stała się bardzo popularną produkcją.

Intel podczas konferencji InnovatiON pokazał kolejną próbkę możliwości techniki XeSS. Tym razem skupiono się na rzeczywistych grach w postaci Hitmana 3 oraz The Riftbreaker (który notabene posiada także AMD FSR).

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker [1]

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Intel, podobnie jak NVIDIA, wykorzystuje jedną sieć neuronową dla wszystkich wspierających gier, tym samym eliminując potrzebę uczenia maszynowego dla każdej gry z osobna. Pod tym względem pierwsza generacja XeSS przypomina bardziej DLSS 2.0, ale jest jeszcze jedna różnica, która może przeważyć o lepszej jakości obrazu. Podczas gdy NVIDIA DLSS wykorzystuje 16 sampli na piksel (16x SSAA), tak Intel XeSS używa 64 sampli na piksel (64x SSAA), uzyskując w ten sposób wierniejszy obraz. Pierwsze demo Intel XeSS, przedstawione podczas Architecture Day, pokazało że technika Intela powinna wystrzec się jednej z wad DLSS, czyli prześwietlenia obrazu. Dotychczasowe demo oparte było na silniku Unreal Engine 5. Podczas konferencji InnovatiON zaprezentowano jednak pierwsze próbki możliwości XeSS w istniejących już grach.

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker [2]

Intel Xe-HPG oraz XeSS - omówienie architektury kart graficznych ARC oraz techniki konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS

Intel podjął współpracę z IO Interactive oraz polskim studiem EXOR. Odpowiadają oni za gry Hitman 3 oraz The Riftbreaker. Co ciekawe, ta druga posiada już wsparcie dla AMD FidelityFX Super Resolution. W finalnej wersji z pewnością sprawdzimy jak działają obie techniki w zestawieniu ze sobą. Choć w sieci nadal jest dostępne tylko wideo w rozdzielczości Full HD (Intel obiecał wypuścić także wersję 4K, ale jakoś na razie mu się nie śpieszy), nawet w mocno skompresowanym materiale możemy zauważyć różnicę w obu grach z działającym XeSS (scenariusz, w którym XeSS podbija rozdzielczość z Full HD do 4K) w porównaniu do natywnej rozdzielczości 1920x1080, oczywiście na korzyść XeSS. Widać to zarówno w Hitmanie 3 jak również wspomnianym The Riftbreaker. Podczas prezentacji firma potwierdziła także, że w ramach programu DevMesh, producenci gier mogą uzyskać przedpremierowy dostęp do zasobów techniki XeSS, by w ten sposób móc ją zaimplementować do kolejnych gier.

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker [3]

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker [4]

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker [5]

Intel XeSS - producent demonstruje swoją technikę rekonstrukcji obrazu na przykładach gier Hitman 3 oraz The Riftbreaker [6]

Źródło: Tom's Hardware, Intel
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 9

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.