Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Intel Xe-HPG to karty graficzne ze wsparciem dla Ray Tracingu

Damian Marusiak | 13-08-2020 08:00 |

Intel Xe-HPG to karty graficzne ze wsparciem dla Ray TracinguO tym, że Intel pracuje nad swoimi kartami graficznymi (za które odpowiada Raja Koduri) wiemy już od wielu miesięcy. W tym roku doczekamy się pierwszej próbki możliwości nowej architektury Xe w postaci zintegrowanych układów graficznych Intel Gen.12 (Xe Graphics). Nowe iGPU w procesorach Tiger Lake będzie miało maksymalnie 96 jednostek wykonawczych oraz 768 procesorów strumieniowych. Wiemy także, że plany Intela sięgają również wydajnych kart graficznych dla graczy oraz masywnych chipów do HPC oraz centrów danych. Wczoraj już informowaliśmy o nowościach jakie zostaną wprowadzone w procesie litograficznym 10 nm SuperFin oraz architekturze Willow Cove. Teraz przyszła pora na nowe informacje dotyczące dedykowanych kart graficznych Intel Xe.

Intel zapowiedział wydajne karty graficzne Xe-HPG. Będą one pochodną układów Xe-HP, wykorzystujące pamięci GDDR6 oraz cechujące się sprzętowym wsparciem dla Ray Tracingu.

Intel Xe-HPG to karty graficzne ze wsparciem dla Ray Tracingu [1]

Intel zapowiedział nową gałąź w obrębie architektury Xe - mowa o Xe-HPG, które będzie czymś pomiędzy Intel Xe-LP (Low Power) oraz Xe-HP (High Power). Układy Xe-HPG będą przeznaczone dla graczy i mowa w tym wypadku zarówno o kartach dla entuzjastów jak również nieco skromniejszych wersjach. Nowe karty, które zadebiutują w przyszłym roku, wykorzystają proces technologiczny zewnętrznej firmy (choć nie podano do wiadomości jaka konkretnie to będzie litografia). Układy mają zostać wyposażone w pamięci GDDR6, a ponadto nie zabraknie sprzętowego wsparcia dla Ray Tracingu, tak jak w obecnych kartach NVIDIA GeForce RTX czy nadchodzącymi układami AMD RDNA 2.

Intel Xe-HPG to karty graficzne ze wsparciem dla Ray Tracingu [2]
Intel Xe-HP: u góry Xe-HP z 512 EU (1 blok), po lewej - Xe-HP z 1024 EU (2 bloki), na dole - Xe-HP z 2048 EU (4 bloki).

W tym roku natomiast oprócz układu Intel DG1 (Xe-LP) pojawi się również drugi układ wykorzystujący tę gałąź architektury. Mowa o Intel SG1, który pojawi się w sprzedaży pod koniec roku i będzie przeznaczony dla serwerów. Na przyszły rok spodziewamy się również premiery profesjonalnych układów Intel Xe-HP dla centrów danych i do obliczeń sztucznej inteligencji. Najwyższy w hierarchii model - Intel Arctic Sound - będzie miał aktywne wszystkie 4 bloki z łącznie 2048 jednostkami EU. Jeśli przyjąć, że Xe z 96 EU ma 768 procesorów strumieniowych, topowy Xe-HP przy 2048 EU będzie miał 16384 procesorów strumieniowych. Intel Arctic Sound ma oferować moc obliczeniową w obliczeniach pojedynczej precyzji (FP32) na poziomie 42,3 TFLOPS. Mniejsze wersje z 512 EU oraz 1024 EU charakteryzują się mocą na poziomie odpowiednio 10,6 TFLOPS oraz 21,2 TFLOPS. Topowy model z 4 blokami obecnie odznacza się taktowaniem na poziomie 1300 MHz. Układy Intel Xe-HP będą dostępne również w wersjach z 1 lub 2 aktywnymi blokami, co odpowiednio zmniejszy ilość jednostek EU (do 512 EU oraz 1024 EU). Intel Xe-HP wykorzysta również proces technologiczny 10 nm SuperFin oraz pamięci HBM2.

Aktualizacja 13.08.2020 - 16:30:

Intel Xe aktualizacja [1]

Intel Xe aktualizacja [2]

Intel Xe aktualizacja [3]

Źródło: VideoCardz
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 50

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.