Intel Pure Performance #2: Krótka historia ewolucji grafiki
Usiądźcie wygodnie przed monitorami. Opowiem Wam historię, która ciągle jest spisywana, lecz posiada już wystarczająco dużo rozdziałów, aby szczelnie wypełnić stronice niejednej księgi. Lubicie gry? Pytanie retoryczne. Pewnie że lubicie! Inaczej nie zawracalibyście sobie głowy tym artykułem. Dobrze trafiliście. Nieważne, ile macie lat, jakie platformy preferujecie, skąd przybywacie i dlaczego akurat tutaj. Poniższa opowieść będzie dotyczyła Was wszystkich. Zapraszam na krótką historię ewolucji grafiki w grach, sentymentalną wycieczkę w przeszłość, teraźniejszość oraz przyszłość. Niechaj tylko wytrę oczy łzawiące od nadmiaru fajkowego dymu… Ach… zaczynamy opowieść!
Czy „Quake” rzeczywiście był pierwszą strzelaniną w pełnym 3D? Jaki czarny koń nieoczekiwanie wyprzedził w konkursie piękności takich gigantów, jak „Half-Life 2” czy „Doom 3” i dlaczego? Na czym polegała rewolucja spowodowana przez akceleratory, takie jak legendarny 3Dfx VooDoo?
Intel Pure Performance #2: Krótka historia ewolucji grafik - klikamy i czytamy...
Dawno, dawno temu, w czasach, kiedy Europa była podzielona żelazną kurtyną, elektroniczna rozrywka wyglądała zupełnie inaczej niż dzisiaj. Jesteście skłonni uwierzyć, że ludzie spędzali długie godziny przed ekranami telewizorów kineskopowych, aby dwoma prostokątami odbijać kwadratową piłeczkę? Właśnie tak wyglądał „Pong” z 1972 roku, powszechnie uznawany za pierwszą grę wideo, która odniosła komercyjny sukces. Chociaż trudno dostrzec w niej znamiona rewolucji, wówczas stanowiła szczytowe osiągnięcie techniki, podobnie jak zaprezentowany dwanaście miesięcy wcześniej czterobitowy procesor Intel 4004... Resztę tej fascynującej opowieści znajdziecie na iq.intel.pl.
Powiązane publikacje

Intel Pure Performance #18: Liczba rdzeni ma znaczenie w grach
23
Intel Pure Performance #17: Laptop Hyperbook z Core i7-6700K
4
Intel Pure Performance #16: Wydajny komputer mini-ITX
60
Intel Pure Performance #15: Niedrogi komputer dla gracza
112