Intel prezentuje „chmurowy” ray tracing w Wolfenstein
Inżynierowie z Intel Labs pokazali wersję demo gry (Wolfenstein: Ray Traced), która do renderingu obrazu wykorzystywała ray tracing w czasie rzeczywistym. Po stronie serwera demonstracja używała zbioru maszyn opartych na nowej platformie do tworzenia oprogramowania „Knight’s Ferry”, w której zastosowano architekturę wielu zintegrowanych rdzeni (Intel MIC), opracowywaną przez firmę z myślą o wysokowydajnym przetwarzaniu danych. Cztery serwery Knight’s Ferry reprezentowały przyszłą „chmurę” zasobów obliczeniowych, która wysyła obrazy do urządzenia mobilnego. Podczas prezentacji serwery renderowały więc obraz i dostarczały go strumieniowo do uproszczonego urządzenia klienckiego (małego laptopa), na którym użytkownik może grać.
Ray tracing (śledzenie promieni) to sposób renderowania grafiki, który wykorzystuje fizykę światła do rysowania scen zawierających bardzo realistyczne cienie, odbicia i inne efekty świetlne. Ray tracing był używany do tworzenia statycznych obrazów i hollywoodzkich filmów, w których poszczególne klatki są przygotowywane zawczasu, ale dopiero od niedawna można przetwarzać obrazy wystarczająco szybko, żeby wykorzystać tę technologię w grach. Druga technologia to Knight’s Ferry, nowa platforma z wieloma zintegrowanymi rdzeniami (Many Integrated Core, MIC) Ta demonstracja udowodniła, że przyszłe gry na urządzeniach mobilnych mogą być wspomagane przez intelowskie serwery działające w internetowej „chmurze”.
Źródło: Intel