Intel i Rolls-Royce tworzą autonomiczne statki handlowe
Skoro mamy autonomiczne samochody to dlaczego nie pomyśleć o czymś większym. O czymś naprawdę wielkim. Na przykład autonomicznym kontenerowcu. Rolls-Royce i Intel łączą siły by stworzyć statki wyposażone w AI. Firmy zapewniają, że dzięki temu morski transport towarów będzie bezpieczniejszy i bardziej wydajny. Ma tak się stać dzięki sztucznej inteligencji (AI) opartej na procesorach Intel Xeon Scalable oraz dyskach Intel do przechowywania danych. W niedawnym pilotażowym teście, który został przeprowadzony w Japonii, Rolls-Royce wykazał, że statki mogą nawet w nocy samodzielnie radzić sobie z żeglugą, "widząc" i przetwarzając jednocześnie więcej danych niż człowiek.
Statki mają dedykowane serwery oparte na procesorach Intel Xeon na pokładzie. Gromadzone dane przechowywane są na dyskach SSD.
Intel chwali się, że jego podzespoły zamieniają statki w nowoczesne pływające centra danych z dużymi mocami obliczeniowymi i możliwościami uczenia AI. Inteligentny system świadomości przestrzennej (Intelligent Awareness System- IA) Rolls-Royce'a wykorzystuje i przetwarza dane z urządzeń Lidar, radarów, kamer termowizyjnych, kamer HD, danych satelitarnych i prognoz pogody. Dane te pozwalają statkom "uświadomić sobie" otoczenie. System ten ma poprawić bezpieczeństwo, wykrywając nie tylko obiekty oddalone o kilka kilometrów, ale także w zatłoczonych portach. Jest to ważne również podczas pracy w nocy, w niesprzyjających warunkach pogodowych lub na zatłoczonych drogach wodnych.
Pierwszy dzień, pierwsza stłuczka autonomicznego pojazdu
Dane gromadzone przez statki są przechowywane przy użyciu dysków SSD Intel z modułami 3D NAND. Działają one jako "czarna skrzynka", zabezpieczająca informacje do szkolenia i analizy po dokowaniu statku. Skompresowane dane wytwarzane przez każdy statek mogą osiągnąć nawet 1 TB dziennie lub 30 TB do 40 TB podczas miesięcznej podróży, dlatego przechowywanie jest jednym z kluczowych elementów rozwiązania. Dziewięćdziesiąt procent światowego handlu odbywa się za pośrednictwem żeglugi międzynarodowej. Z łącznej floty około 100 000 statków, około 25 000 używa sprzętu Rolls-Royce'a, co czyni firmę kluczowym graczem w branży.
Powiązane publikacje

Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4
Google uczy sztuczną inteligencję języka delfinów. Ambitny projekt może odmienić sposób, w jaki komunikujemy się ze zwierzętami
14
Naukowcy opracowali elastyczny akumulator Li-ion. Czy to nowa era zasilania dla urządzeń noszonych i elektroniki przyszłości?
14
Pat Gelsinger stawia na akceleratory cząstek i dołącza do xLight. Czy tak będzie wyglądać przyszłość litografii?
7