Intel chce podbić rynek GPU. Nowa architektura powstaje od zera
Intel poszukuje pracowników do swojego działu zajmującego się kartami graficznymi. Wiceprezes Raja Koduri, w wideo zamieszczonym na twitterowym koncie Intel Graphics, zapowiada, że firma chce być głównym graczem na rynku GPU. Podobno wspólny wróg jednoczy, więc ciekawi jesteśmy reakcji AMD i NVIDIA. Miejmy nadzieję, że dzięki nowemu graczowi zyskamy nie tylko jeśli chodzi o ceny. Intel twierdzi, że budując nową architekturę od podstaw zyskuje szansę na technologiczny postęp. Robert Swann uważa, że zasoby Intela: 107 000 pracowników, rezerwy gotówkowe, technologie i historia, w znacznym stopniu gwarantują, że firma stanie się liderem w dziedzinie grafiki. Premiera nowych kart ma nastąpić w 2020 roku.
Raja powiedział, że chce przyszłości z fotorealistyczną grafiką. Odnosiło się to zarówno do gier, które miałby mieć światy wielkości naszego Wszechświata, jak i do - zapewne przyszłej - technologii komunikacji.
Wideo zaczyna się od wystąpienia Koduri, który stwierdza, że jego zespół zaczyna od całkowitego zera jeśli chodzi o budowę nowych układów. Jednak jego zdaniem nie jest to przeszkoda, ale okazja. Mówiąc o możliwościach swojego zespołu wyjaśnia, że dysponuje sprzętem i oprogramowaniem stanowiącym "niewiarygodną" podstawę do budowy nowych technologii. Jako inżynier Koduri jest zachwycony ilością rożnych rozwiązań i portfolio własności intelektualnej Intela. Jak twierdzi, codziennie znajduje coś nowego i "fajnego". Całość porównał do "bardzo złożonej struktury klocków LEGO".
Robert Swan został nowym dyrektorem generalnym firmy Intel
Don’t just take any job. Join a movement. https://t.co/JH0TqASGtE #JobsatIntel #IntelCareer pic.twitter.com/y8hBPdRF88
— Intel Graphics (@IntelGraphics) January 29, 2019
Oczywiście żadne techniczne konkrety nie mogły paść i nie padły. Firma koniecznie chciała chyba wspomnieć coś o możliwościach przyszłych układów i aspiracjach samego Intela. Raja powiedział, że chce przyszłości z fotorealistyczną grafiką. Odnosiło się to zarówno do gier, które miałby mieć światy wielkości naszego Wszechświata, jak i do - zapewne przyszłej - technologii komunikacji. Koduri wspomniał bowiem o rozmowie z kimś kto jest oddalony o 3000 mil tak jakby osoba ta stała na przeciwko nas. CEO Intela Bob Swan dodaje: "to jest to, o czym Intel mówił przez ostatnie 50 lat, i właśnie tego oczekujemy od przyszłej grafiki". Jego zdaniem firma celuje ze swoimi produktami tak by stać się liderem na rynku kart graficznych.