Intel chce podbić rynek GPU. Nowa architektura powstaje od zera
Intel poszukuje pracowników do swojego działu zajmującego się kartami graficznymi. Wiceprezes Raja Koduri, w wideo zamieszczonym na twitterowym koncie Intel Graphics, zapowiada, że firma chce być głównym graczem na rynku GPU. Podobno wspólny wróg jednoczy, więc ciekawi jesteśmy reakcji AMD i NVIDIA. Miejmy nadzieję, że dzięki nowemu graczowi zyskamy nie tylko jeśli chodzi o ceny. Intel twierdzi, że budując nową architekturę od podstaw zyskuje szansę na technologiczny postęp. Robert Swann uważa, że zasoby Intela: 107 000 pracowników, rezerwy gotówkowe, technologie i historia, w znacznym stopniu gwarantują, że firma stanie się liderem w dziedzinie grafiki. Premiera nowych kart ma nastąpić w 2020 roku.
Raja powiedział, że chce przyszłości z fotorealistyczną grafiką. Odnosiło się to zarówno do gier, które miałby mieć światy wielkości naszego Wszechświata, jak i do - zapewne przyszłej - technologii komunikacji.
Wideo zaczyna się od wystąpienia Koduri, który stwierdza, że jego zespół zaczyna od całkowitego zera jeśli chodzi o budowę nowych układów. Jednak jego zdaniem nie jest to przeszkoda, ale okazja. Mówiąc o możliwościach swojego zespołu wyjaśnia, że dysponuje sprzętem i oprogramowaniem stanowiącym "niewiarygodną" podstawę do budowy nowych technologii. Jako inżynier Koduri jest zachwycony ilością rożnych rozwiązań i portfolio własności intelektualnej Intela. Jak twierdzi, codziennie znajduje coś nowego i "fajnego". Całość porównał do "bardzo złożonej struktury klocków LEGO".
Robert Swan został nowym dyrektorem generalnym firmy Intel
Don’t just take any job. Join a movement. https://t.co/JH0TqASGtE #JobsatIntel #IntelCareer pic.twitter.com/y8hBPdRF88
— Intel Graphics (@IntelGraphics) January 29, 2019
Oczywiście żadne techniczne konkrety nie mogły paść i nie padły. Firma koniecznie chciała chyba wspomnieć coś o możliwościach przyszłych układów i aspiracjach samego Intela. Raja powiedział, że chce przyszłości z fotorealistyczną grafiką. Odnosiło się to zarówno do gier, które miałby mieć światy wielkości naszego Wszechświata, jak i do - zapewne przyszłej - technologii komunikacji. Koduri wspomniał bowiem o rozmowie z kimś kto jest oddalony o 3000 mil tak jakby osoba ta stała na przeciwko nas. CEO Intela Bob Swan dodaje: "to jest to, o czym Intel mówił przez ostatnie 50 lat, i właśnie tego oczekujemy od przyszłej grafiki". Jego zdaniem firma celuje ze swoimi produktami tak by stać się liderem na rynku kart graficznych.
Powiązane publikacje

Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
15
Karty Intel Arc Pro B50 z architekturą Xe2 i 16 GB pamięci GDDR6 za 349 dolarów sprzedają się jak świeże bułeczki
29
NVIDIA GeForce NOW - rozpoczęto ulepszanie serwerów, aby zaoferować użytkownikom wydajność klasy GeForce RTX 5080
44
Wymagania sprzętowe Borderlands 4 PC. Kolejna gra na Unreal Engine 5 ze wsparciem dla DLSS, FSR, XeSS i TSR
34