Mobilny zakup biletów na pociągi PKP Intercity. Nareszcie!
Nikt nie lubi stać w kolejkach, szczególnie gdy czas spędzony na oczekiwaniu można zagospodarować w znacznie lepszy sposób. Pół biedy, gdy chodzi o kolejkę w supermarkecie i możemy poczekać te pięć lub dziesięć minut na zeskanowanie naszych produktów - o wiele gorzej jest jednak w środkach komunikacji, gdzie kilka sekund może decydować o wielogodzinnym oczekiwaniu na kolejny kurs naszej linii. Nadchodzi jeden z najbardziej gorących okresów jeśli chodzi o popularność środków transportu publicznego. Wiele osób już teraz planuje daleką świąteczną podróż do swoich bliskich z drugiego końca kraju i powoli załatwia wszelkie formalności związane z przemieszczeniem się z punktu A do punktu B - niektórzy zostawiają jednak wszystko na ostatnią chwilę i bilet na swój autobus lub pociąg kupują na kilkanaście minut przed odjazdem.
Nie lubicie dworcowych kas i kilometrowych kolejek? Już niedługo będzie dostępna mobilna alternatywa.
W chwili obecnej przewozy krajowe realizowane przez PKP Intercity są objęte internetową sprzedażą biletów, które możemy wydrukować lub zapisać na naszym urządzeniu mobilnym - wszystko opiera się jednak na nieco topornym interfejsie webowym, więc musimy mieć pod ręką urządzenie z nieco większym wyświetlaczem i chwilę wolnego czasu. A gdyby tak udostępnić pasażerom możliwość zakupu biletu przy pomocy aplikacji mobilnej dostępnej na wiele systemów operacyjnych?
SkyCash to popularna obsługa przeznaczona do szybkich płatności m.in. za bilety komunikacji miejskiej. W chwili obecnej wielu przewoźników korzysta już z usług wspomnianej firmy, a już niedługo do tego grona dołączy także PKP Intercity obsługujące przewozy krajowe w ramach pociągów EIC oraz TLK. Szybki zakup biletu przy pomocy smartfona lub tabletu ma być szeroko dostępny już na początku grudnia, czyli przed sezonem świątecznym. Podobnie jak w przypadku biletów dla autobusów i przewozów regionalnych, za usługę płacimy przy pomocy środków zgromadzonych na naszym koncie lub przez podpiętą kartę - po wybraniu interesującego nas połączenia otrzymujemy elektroniczny bilet dostępny w aplikacji oraz na naszej skrzynce e-mail.
Łatwiejszy zakup biletów to dobra wiadomość dla pasażerów PKP Intercity.
Warto wspomnieć, że przy kontroli nie musimy posiadać dostępu do Internetu, zaś zakupione bilety możemy zwrócić w odpowiednim terminie bez dodatkowych wycieczek do stacjonarnej kasy na dworcu. Nie zabraknie także możliwości generowania faktury VAT oraz zakupu biletów dla kilku osób jednocześnie.
Źródło: SkyCash / PKP Intercity