Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

GameINN - najwięksi polscy producenci gier z dofinansowaniem

voodoo1907 | 15-12-2016 15:00 |

GameINN - najwięksi polscy producenci gier z dofinansowaniemZ uwagi na ogromne sukcesy polskich producentów gier, w tym roku przyprowadzona została pierwsza edycja konkursu GameINN organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 i mającego na celu wsparcie polskiej branży gier. Wczoraj zaś wicepremier Jarosław Gowin ogłosił oficjalne wyniki rzeczonego konkursu. Wynika z nich, iż 38 projektów zostanie dofinansowane łączną kwotą 116 milionów złotych. Zaś aż 58,3 mln zł z tej kwoty otrzyma 8 giełdowych producentów gier, z czego 29,52 mln przypadnie na 5 projektów grupy CD Projekt S.A. Dostrzeżenie potencjału polskich firm zajmujących się tworzenie gier wideo nastąpiło troszkę późno. W końcu na swoje sukcesy objawiające się w postaci genialnych gier jak chociażby trylogia Wiedźmin, Dead Island, Dying Light, This War of Mine czy Layers of Fear, musiały one pracować całymi latami i to bez wsparcia ze strony rządu.

W ramach pierwszej edycji konkursu GameINN 38 projektów zostanie dofinansowane łączną kwotą 116 milionów złotych. Zaś aż 58,3 mln zł z tej kwoty otrzyma 8 giełdowych producentów gier, z czego 29,52 mln przypadnie na 5 projektów grupy CD Projekt.

Jak wiadomo politycy wprost uwielbiają podpisywać się pod cudzym sukcesem nawet jeżeli się do niego w żaden sposób nie przyczynili. Wspomnijmy tu tylko przekazanie Barackowi Obamie przez ówczesnego premiera Polski Donalda Tuska nietypowego prezentu w postaci edycji kolekcjonerskiej Wiedźmina 2. Dość jednak ze sceptycznym podejściem, w końcu pieniądze o jakie wzbogaciła się polska branża gier są całkiem konkretne, szkoda tylko, iż tak wiele lat musieliśmy czekać na wsparcie rodzimych deweloperów. Tak czy siak inwestycja w polską branżę gier wideo jest mądrym posunięciem, gdyż jak powszechnie wiadomo kryje się w niej niesłychany potencjał. Przechodząc jednak do samych wyników konkursu GameINN oto jak ich ogłoszenie skomentował wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin - Chcemy unowocześnić polską gospodarkę - temu służyć ma między innymi Strategia Gowina. Bardzo precyzyjnie diagnozujemy wyzwania i szanse, jakie stoją przed nami i kierujemy strumień pieniędzy dokładnie tam, gdzie mogą przynieść najlepsze efekty. Takim obszarem jest niewątpliwie branża gier, gdzie mamy duży potencjał intelektualny i kreatywny. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego będzie wspierać twórców tej branży - w styczniu przyszłego roku ruszy kampania społeczna, która będzie promować kodowanie i programowanie.

GameINN - najwięksi polscy producenci gier z dofinansowaniem [1]

Za projektami które otrzymały wnioskowane dofinansowania stoją przede wszystkim najwięksi polscy producenci gier, jak chociażby CDProjekt (trylogia Wiedźmin), Blobber Team (Layers of Fear), CI Games (Sniper: Ghost Warrior, Sniper: Ghost Warrior 2), Techland (Dying Light, Dead Island, Call of Juarez), The Farm 51(Deadfall Adventures, NecroVision), Flying Wild Hog(Hard Reset, Shadow Warrior, Shadow Warrior 2). Poniżej możecie zapoznać się z kilkoma projektami, oraz kwotami jakimi zostaną dofinansowane:

  • Opracowanie samouczącego się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza - Blobber Team - 10,2 mln zł
  • City Creation - kompleksowa technologia służąca do kreacji "żywego", grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali, która bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem - CD Projekt S.A. - 9,9 mln zł
  • Animation Excellence - kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi - CD Projekt S.A - 6,5 mln zł
  • Seamless Multiplayer - kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją, replikację obiektów oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki razem z unikalnym zestawem dedykowanych narzędzi - CD Projekt S.A - 6,7 mln zł
  • Cinematic Feel - kompleksowa technologia umożliwiająca dostarczanie unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi - CD Projekt S.A - 4,9 mln zł
  • Opracowanie nowatorskiej technologii wspierania efektywności produkcji zaawansowanych technologicznie gier AAA - Techland Sp. z o.o. - 3,7 mln zł
  • Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51 - The Farm 51 Group Spółka Akcyjna - 3,7 mln zł
  • Opracowanie innowacyjnej technologii silnika graficznego RoadHog 2 - FLYING WILD HOG Sp. z o.o. - 3,7 mln zł
  • System generycznego wsparcia cross-platformowej rozgrywki wieloosobowej w grach komputerowych dla najpopularniejszych konsol i systemów operacyjnych - GOG Poland Sp. z o.o. - 1,6 ml zł

Jak już wspomniałem i co wyraźnie widać powyżej, znaczna część całej kwoty, bo aż 29,52 mln zł przypadła projektom grupy CD Projekt S.A, zaś po zapoznaniu się z ich opisami można wywnioskować, iż większość z nich powstaje z myślą o grze Cyberpunk 2077. Jednakże najwyższa kwota dofinansowania pojedynczego projektu wynosząca 10,2 mln zł trafiła do znanego z gry Layers of Fear krakowskiego studia Blobber Team, które to opracowuje technologię dynamicznego dostosowywania rozgrywki w oparciu o reakcje i psychologię gracza. Oczywiście nie jet to pełna lista projektów, gdyż tą znajdziecie na stronie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju . Omawiany konkurs GameINN jest tylko pierwszym z czterech zaplanowanych, zaś kolejny z budżetem 55 mln zł ogłoszony zostanie 3 kwietnia przyszłego roku. Miejmy nadzieję, iż jest to dopiero początek inwestycji w polską branżę IT.

Źródło: bankier.pl, NCBiR
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 64

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.