Wirtualna rzeczywistość według Samsunga, czyli Gear VR
Czy to ptak? Czy to samolot? Spoglądając na miniaturkę najnowszego newsa trudno zgadnąć przeznaczenie najnowszego produktu Samsunga, który został zaprezentowany na tej samej konferencji Unpacked 2014 Episode 2, na której obserwowaliśmy pokazy smartfonów Galaxy Note 4 i Galaxy Note Edge. Nie będziemy już dłużej trzymali w niepewności mniej obeznanych użytkowników i od razu ujawnimy najważniejsze cechy gadżetu o nazwie Samsung Gear VR. Jak sama nazwa wskazuje, mamy do czynienia z urządzeniem mającym wiele wspólnego z wirtualną rzeczywistością - tak naprawdę jest to nic innego jak zestaw odpowiedniej optyki obudowanej przez lśniący i półprzezroczysty plastik posiadającej odpowiednie uchwyty i paski do zamocowania na głowie.
Samsung jest już wszędzie...
Od razu przychodzi nam na myśl: "Przecież to najgroźniejszy konkurent dla Oculus VR!". Nic bardziej mylnego... Gadżet Samsunga powstał we współpracy ze wspomnianą firmą, a charakterystyka obydwu urządzeń (produktów) jest zupełnie inna. Samsung Gear VR do swojego działania potrzebuje najnowszego smartfona Galaxy Note 4, natomiast żadne inne urządzenie nie jest na chwilę obecną kompatybilne ze wspomnianym modelem.
Nowinka wykorzystuje tym samym 5,7-calowy wyświeltacz Super AMOLED o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli o częstotliwości odświeżania na poziomie 60 Hz - przedstawiciel Oculusa zwracał przede wszystkim uwagę na dobre parametry techniczne ekranów Super AMOLED i brak zjawiska powodującego mdłości lub inne przykre dolegliwości wynikające z korzystania z okularów. Samsung Gear VR nie wykorzystuje własnych wyświetlaczy, ale posiada elementy wykrywające ruch (akcelerometr, żyroskop) komunikujące się ze smartfonem.
Okulary prawdopodobnie wykorzystują akumulator podłączonego Galaxy Note 4, jednak nie zabrakło dodatkowego slotu na kartę pamięci microSD - w zestawie otrzymujemy 16-gigabajtową kość z wgranymi aplikacjami od Oculusa. Producent gwarantuje, że opóźnienie wynikające z przesunięcia głowy do reakcji smartfona wynosi mniej niż 20 milisekund. Jeśli chodzi o szerokość widzenia, to zastosowany układ optyczny pozwala na zobaczenie przestrzeni o kącie 96 stopni. Samsung Gear VR umożliwia oglądanie filmów, korzystanie z aplikacji naukowych lub po prostu grania z możliwością obrotu o pełne 360 stopni. W tym momencie nie znamy ani ceny, ani realnej daty wprowadzenia produktu do sprzedaży.
Źródło: Samsung / PurePC.pl