Huawei uruchamia GameCenter – aplikację dedykowaną graczom
Huawei dwoi się i troi, aby rozbudować swój ekosystem HMS (Huawei Mobile Services) stanowiący bezpośrednią konkurencję dla usług Google. Ban nałożony na firmę przez amerykański Departament Handlu nie pozostawił chińskiemu producentowi wyboru. Niezależnie od tego, w jaki sposób do sprawy podchodzą użytkownicy smartfonów Huawei, z pewnością ucieszy ich ogłoszenie startu całkiem nowej usługi-aplikacji GameCenter. Z okazji startu platformy osoby z niej korzystające mają szansę zgarnąć dla siebie atrakcyjne prezenty, w tym bon powitalny. W repozytorium korzystającym z AppGallery znajdziemy między innymi World of Tanks Blitz, Garena Free Fire, Marvel Strike Force, AFK Arena, Lords Mobile czy Guns of Glory.
Huawei informuje o debiucie całkiem nowej autorskiej platformy growej. GameCenter stanowi odpowiedź producenta na podobne usługi konkurencji.
Test Huawei P40 Pro: Nowy król fotografii z bardzo wydajną baterią
Większość liczących się firm działających w obszarze urządzeń mobilnych może pochwalić się własnym centrum dla graczy. Takowe mają Apple, Google, Samsung, a nawet ASUS. Podobne rozwiązanie trafia właśnie do smartfonów Huawei pod postacią – GameCenter. Z platformy można korzystać zarówno w Polsce, jak i w pozostałych 33 krajach, na których zadebiutowała. Gry pobierane za pośrednictwem GC pochodzą ze sklepu Huawei AppGallery, a więc można założyć względne bezpieczeństwo. Logując się do GameCenter możecie odebrać między innymi prezent o wartości 110 euro do gry AFK Arena oraz pakiet powitalny o wartości 50 euro do gry Lords Mobile. W grę wchodzi jeszcze 25 proc. zniżki do wykorzystania w Guns of Glory.
Test smartfona Huawei P40 Lite: bo nie można mieć wszystkiego
Producent zaznacza, że przyszły kształt platformy może w mniejszym bądź większym stopniu różnić się od tego, z którym mamy do czynienia w momencie debiutu GameCenter. Huawei zamierza bowiem postawić na mocne usprawnienia w zakresie społecznościowego charakteru platformy. Docelowo ma ona służyć jako miejsce do nawiązywania kontaktów towarzyskich, a nawet przyjaźni. Budowa społeczności skupionej na mobilnej rozrywce wydaje się właściwym kierunkiem działań chińskiego koncernu. Pytanie, czy wpłynie to na popularność HMS?