Home.pl przejęte przez United Internet za 150 milionów euro
Zagraniczne podmioty mają coraz większy wpływ na rynek usług internetowych w Polsce, co jest w pełni zrozumiałe - dotychczasowi właściciele bardzo chętnie zbywają swoje udziały dla zachodnich nabywców i tym samym pozwalają im na pozyskiwanie większości pozwalającej na pełne sterowanie firmą. Kto tym razem padł łupem zagranicznej korporacji? Dzisiaj z samego rana dotarły do nas oficjalne informacje o przejęciu znanej szczecińskiej marki oferującej głównie produkty związane z hostingiem w sieci. Jak dowiadujemy się z oficjalnych źródeł, Home.pl zostało przejęte przez United Internet stojące m.in. za znaną marką 1&1.
Kolejna polska marka przechodzi w ręce zachodnich inwestorów.
Niemiecki gigant postanowił przejąć polskiego dostawcę w celu zwiększenia udziału w rynku usług internetowych w Europie. Co prawda, marka 1&1 działa również na terenie naszego kraju, jednak klienci są bardziej przyzwyczajeni do znanych firm, takich jak przytaczany Home.pl. Koszt przejęcia polskiej firmy przez United Internet to 640 milionów złotych (150 milionów euro) - pierwsze wyceny sugerowały możliwość przejęcia za nieco ponad 300 milionów złotych, więc ostateczna kwota jest dwukrotnie wyższa od wczesnych wyliczeń.
Oficjalnie Home.pl posiada bazę około 350 tysięcy klientów, natomiast z usług korzysta około 1,5 miliona użytkowników. Charakter oraz strategia działania przejmowanej grupy Home.pl nie powinna zbyt szybko ulec zmianie, aczkolwiek zmiana właściciela na pewno będzie miała w przyszłości wpływ na funkcjonowanie marki. O przejęciu Home.pl mówiło się już od kilku miesięcy, jednak pierwsze wyliczenia okazały się zbyt mało optymistyczne. Trudno cieszyć się z zakupu kolejnej polskiej grupy przez zagraniczny kapitał, aczkolwiek klienci nie powinni mieć powodów do narzekania.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57