Historyczny moment w Minecrafcie: streamer po 14 latach podróży dotarł do Dalekich Krain. Pokonał dystans 12 500 km
W Minecrafcie świat jest w zasadzie nieograniczony - w końcu to jedna z najważniejszych cech tej produkcji. Nie zawsze jednak tak było. Jeszcze w wersji oznaczonej jako 1.7.3 istniały tzw. Dalekie Krainy (Far Lands), czyli zabugowany, dosyć chaotycznie generowany obszar znajdujący się w odległości aż 12,5 mln bloków od punktu startowego. Dotarcie do tego miejsca w praktyce było w zasadzie niemożliwe, ale znalazł się ktoś, kto pokazał, że dla chcącego nic trudnego...
Eksperyment rozpoczął się ponad 14 lat temu, rzecz jasna jeszcze z użyciem gry w wersji 1.7.3, i dopiero teraz dobiegł końca, dokładnie dnia 4 października 2025 roku. Po pokonaniu 12,5 mln bloków, czyli dystansu aż 12 500 km, zgodnie z oczekiwaniami na horyzoncie ukazała się dosyć chaotyczna, poszarpana ściana.
Gracz zbudował w Minecraft funkcjonalny model GPT z 5 milionami parametrów używając redstone, który odpowiada na pytania
Co prawda w Minecrafcie 1.8 omawiane Dalekie Krainy zostały usunięte (twórcy w końcu usprawnili model generowania świata), ale i tak obrosły one legendą. Streamer o nicku kurtjmac postanowił sam sprawdzić, czy faktycznie da się dotrzeć aż tak daleko i na własne oczy zobaczyć ten teren. Eksperyment rozpoczął się więc ponad 14 lat temu, jeszcze z użyciem gry w wersji beta 1.7.3, i dopiero teraz dobiegł końca, konkretnie dnia 4 października 2025 roku. Po pokonaniu 12,5 mln bloków, czyli dystansu aż 12 500 km, zgodnie z oczekiwaniami na horyzoncie ukazała się dosyć chaotyczna, poszarpana ściana. Biorąc pod uwagę, że rok ma 8760 godzin, oznacza to, że średnie tempo chodu w grze wyniosło nieco ponad 100 metrów na godzinę, jednak streamer rzecz jasna musiał też żyć poza Minecraftem.
Minecraft - gra została bestsellerem wszech czasów. Twórcy zapowiedzieli sporo nadchodzących nowości
Moment dotarcia do celu możecie zobaczyć w poniższym materiale (ok. 3:43:25). "Może nie jesteśmy pierwszymi ludźmi, którzy dotarli do Dalekich Krain. Ale w mojej opinii jesteśmy absolutnie pierwszymi, którzy przywieźli ze sobą niesamowitą społeczność, hojną społeczność i nie zmieniłbym niczego ani nie dotarłbym tu wcześniej. I bardzo doceniam, że wszyscy tu jesteście" - powiedział kurtjmac swoim widzom. Warto dodać, że wiele osób obserwujących zmagania streamera dobrowolnie przekazywało mu środki, które później trafiały do organizacji charytatywnych, jak np. Child’s Play czy Direct Relief. Niniejsze osiągnięcie pokazuje zatem, że często najważniejsza jest podróż, a nie sam cel.
Powiązane publikacje

Wymagania sprzętowe Vampire: The Masquerade-Bloodlines 2 PC. Do 4K i 240 FPS rekomendowany jest GeForce RTX 5080
0
Konami oraz Bloober Team chwalą się sprzedażą gry Silent Hill 2 Remake. Psychologiczny horror okazał się sporym sukcesem
3
Assetto Corsa Rally - zapowiedziano nową grę dla fanów rajdów. Early Access startuje już niebawem
10
Battlefield 6 to najlepiej sprzedający się Battlefield w historii. EA potwierdza ogromny sukces gry
26