Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

HDR w grach zostanie zoptymalizowany przez firmy z branży

Damian Marusiak | 18-08-2018 13:30 |

HDR w grach zostanie zoptymalizowany przez firmy z branżyHDR w grach nadal nie jest czymś ogólnodostępnym - wprawdzie pojawiają się kolejne gry z segmentu AAA wykorzystujące szeroką rozpiętość tonalną, jednak częściej technika ta wykorzystywana jest w grach konsolowych tj. Horizon: Zero Dawn, God of War czy Marvel's Spider-Man. Zdarzają się przypadki implementacji HDR na wszystkich platformach czego przykładem jest np. Assassin's Creed: Origins (choć tutaj HDR na PC zadebiutował później niż na konsolach), Far Cry 5 czy Resident Evil VII. W przypadku Wiedźmina 3 z kolei HDR wprowadzono wyłącznie na konsolach. Brak jednolitej specyfikacji czy sposobu jego implementacji sprawia, że często producenci z niego rezygnują. Pomocą może okazać się nowo założona grupa HDR Gaming Interest Group, której celem będzie optymalizacja techniki HDR na PC oraz konsolach.

W celu optymalizacji jakości HDR w grach zarówno na konsolach jak i na PC, powstała specjalna organizacja HDR Gaming Interest Group, skupiająca w sobie firmy związane z grami jak również elektroniką.

HDR w grach zostanie zoptymalizowany przez firmy z branży [1]

Głównym celem organizacji HDR Gaming Interest Group ma być przygotowanie jednolitego wzorca dla technologii HDR, która ma być wykorzystywana w nadchodzących grach zarówno na konsolach jak również PC. Grupa ta zrzesza największych producentów gier oraz telewizorów oraz monitorów. Oczywiście wybranie firm zajmujących się produkcją gier oraz telewizorów/monitorów nie jest przypadkowe, bowiem wszyscy mają się jednakowo zaangażować w proces optymalizacji HDR, przygotowania jednego głównego wzorca, dzięki czemu gry go wykorzystujące będą cechować się lepszą jakością oprawy - na ekranach wspierających HDR rzecz jasna.

HDR w grach zostanie zoptymalizowany przez firmy z branży [2]

Obecnie w skład organizacji HDR Gaming Interest Group wchodzą następujące firmy: Activision, ASUS, CAPCOM, Electronic Arts, EPIC Games, HP, Koninklijke Philips, LG Electronics, Microsoft Corporation, Panasonic Corporation, Samsung Electronics, Sony Interactive Entertainment, Sony Visual Products, SQUARE ENIX, Toshiba Visual Solutions Corporation, Ubisoft, Unity, Vicarious Visions, VIZIO oraz WB Games. Ekipa jest więc bardzo rozbudowana i spajająca ze sobą firmy zajmujące się grami oraz produkcją telewizorów oraz monitorów. Jeśli organizacji uda się przygotować jednolity wzorzec na jakim ma się opierać dalej implementacja HDR w grach, możemy spodziewać się, że już wkrótce będzie pojawiać się znacznie więcej gier wykorzystujących szeroką rozpiętość tonalną. Całą dokumentację HDR Gaming Interest Group można znaleźć pod tym adresem.

Źródło: HDR Gaming Interest Group
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News.
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 8

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.