HDR w grach zostanie zoptymalizowany przez firmy z branży
HDR w grach nadal nie jest czymś ogólnodostępnym - wprawdzie pojawiają się kolejne gry z segmentu AAA wykorzystujące szeroką rozpiętość tonalną, jednak częściej technika ta wykorzystywana jest w grach konsolowych tj. Horizon: Zero Dawn, God of War czy Marvel's Spider-Man. Zdarzają się przypadki implementacji HDR na wszystkich platformach czego przykładem jest np. Assassin's Creed: Origins (choć tutaj HDR na PC zadebiutował później niż na konsolach), Far Cry 5 czy Resident Evil VII. W przypadku Wiedźmina 3 z kolei HDR wprowadzono wyłącznie na konsolach. Brak jednolitej specyfikacji czy sposobu jego implementacji sprawia, że często producenci z niego rezygnują. Pomocą może okazać się nowo założona grupa HDR Gaming Interest Group, której celem będzie optymalizacja techniki HDR na PC oraz konsolach.
W celu optymalizacji jakości HDR w grach zarówno na konsolach jak i na PC, powstała specjalna organizacja HDR Gaming Interest Group, skupiająca w sobie firmy związane z grami jak również elektroniką.
Głównym celem organizacji HDR Gaming Interest Group ma być przygotowanie jednolitego wzorca dla technologii HDR, która ma być wykorzystywana w nadchodzących grach zarówno na konsolach jak również PC. Grupa ta zrzesza największych producentów gier oraz telewizorów oraz monitorów. Oczywiście wybranie firm zajmujących się produkcją gier oraz telewizorów/monitorów nie jest przypadkowe, bowiem wszyscy mają się jednakowo zaangażować w proces optymalizacji HDR, przygotowania jednego głównego wzorca, dzięki czemu gry go wykorzystujące będą cechować się lepszą jakością oprawy - na ekranach wspierających HDR rzecz jasna.
Obecnie w skład organizacji HDR Gaming Interest Group wchodzą następujące firmy: Activision, ASUS, CAPCOM, Electronic Arts, EPIC Games, HP, Koninklijke Philips, LG Electronics, Microsoft Corporation, Panasonic Corporation, Samsung Electronics, Sony Interactive Entertainment, Sony Visual Products, SQUARE ENIX, Toshiba Visual Solutions Corporation, Ubisoft, Unity, Vicarious Visions, VIZIO oraz WB Games. Ekipa jest więc bardzo rozbudowana i spajająca ze sobą firmy zajmujące się grami oraz produkcją telewizorów oraz monitorów. Jeśli organizacji uda się przygotować jednolity wzorzec na jakim ma się opierać dalej implementacja HDR w grach, możemy spodziewać się, że już wkrótce będzie pojawiać się znacznie więcej gier wykorzystujących szeroką rozpiętość tonalną. Całą dokumentację HDR Gaming Interest Group można znaleźć pod tym adresem.
Powiązane publikacje

70mai 4K Omni - premiera wideorejestratora zapewniającego nagrania w jakości 4K z widokiem 360°
24
LG OLED M5, OLED G5, OLED C5 oraz OLED B5 - Prezentacja telewizorów 4K dla graczy i kinomaniaków
61
Apple AirPods - firma złożyła patent opisujący dodanie modułu optycznego do popularnych słuchawek TWS
10
Spotify wkrótce zaoferuje nie tylko lepszą jakość muzyki. Twórcy chcą też dodać funkcje AI i opcje... kupna biletów na koncerty
39