Havok prezentuje kolejną generację silnika fizycznego
Ostatnie miesiące były bogate w premiery urządzeń z najwyższej półki oraz zapowiedzi kolejnych kart graficznych i konsol nowej generacji. Havok postanowił odpowiedzieć na te wszystkie wydarzenia za pomocą swojego nowego silnika fizycznego kolejnej generacji. W obecnych grach efekty takie jak poruszanie się wody, wiatr lub rozbijanie obiektów na małe kawałki są generowane przez silnik fizyczny, który - jak sama nazwa wskazuje - odpowiada za fizykę w grze. Havok zapowiedział najnowszą generację swojego oprogramowania, które jest ponoć efektem pięcioletniej ciężkiej pracy deweloperów. W piętnastoletniej historii firmy jest to trzecia duża generacja silnika fizycznego. Produkt Havoka to spora konkurencja dla technologii NVIDIA PhysX - warto pamiętać, że wytwór "Zielonych" pracuje na każdym procesorze, jednak jego akceleracja odbywa się jedynie na kartach graficznych wyprodukowanych przez NVIDIĘ.
Jak wiadomo, kolejna generacja konsoli Sony PlayStation będzie korzystała z jednostki AMD, a kolejne przecieki potwierdzają podobną specyfikację konsoli Microsoft Xbox. Silnik fizyczny Havoka działa natomiast na układach graficznych zarówno od AMD, jak również od NVIDII. Zapowiedziane oprogramowanie zużywa podobno znacznie mniej zasobów sprzętowych, a szczególnie pamięci.
Źródło: Softpedia / TechPowerUp
Powiązane publikacje

Google Veo 3, model generujący wideo z dźwiękiem oficjalnie dostępny w Polsce w subskrypcji Google AI Pro
9
Migracja na Windows 11 zaczęła przyspieszać. Strategia Microsoftu zdaje się przynosić oczekiwane rezultaty
90
Ile klatek z DLSS FG, a ile bez? Klient Steam oferuje nowy monitor wydajności. Zmiany dotyczą też Linuksa i trybu Big Picture
46
Apple prowadzi negocjacje z OpenAI i Anthropic w sprawie integracji zaawansowanych LLM z asystentem Siri
9