Halo: The Master Chief Collection trafi na PC już niedługo
Seria Halo ma bardzo długą historię, która rozpoczęła się wraz z pierwszym Xboksem. Jeśli zaś chodzi o PC, to poszczególne odsłony ukazywały się nieregularnie i sporadycznie – w zasadzie jedynie były to mocno opóźnione porty Combat Evolved i Halo 2. Od Halo 3 wszystkie odsłony gier FPS w tym uniwersum, a więc od prawie 12 lat, ukazywały się wyłącznie na konsole Xbox: 360 lub One. Wyjątkiem były strategie Halo Wars. Przesłanki świadczące o tym, że gry z głównej serii powrócą także na PC były już dość liczne. Halo Infinite, przygotowywane na nową generację konsol ma równocześnie ukazać się również na PC. Tymczasem posiadacze komputerów osobistych jednak mogliby otrzymać nie jednego, a wiele FPS-ów z tej serii już wkrótce. Według najnowszych sygnałów, jakie napłynęły ze strony Microsoftu, o porcie Halo: Master Chief Collection na komputery osobiste moglibyśmy usłyszeć w przyszłym tygodniu.
Być może o porcie Halo: The Master Chief Collection dowiemy się w trakcie najnowszego odcinka programu Inside Xbox.
Larry “Major Nelson” Hryb odpowiadający za komunikację ze społecznością marki Xbox, obiecał za pośrednictwem Twittera „ekscytujące wieści”. Miałyby one być związane z Halo: The Master Chief Collection. Bardzo niedawno Brad Sams, niezwykle wiarygodny dziennikarz w tematyce Microsoft / Xbox, twierdził, że port MCC jest w przygotowaniu i jest bliski wydania. Ponadto, przewidywał, że zostanie on ujawniony na E3 2019. Firma z Redmond będzie transmitowała najnowszy odcinek swojego show Inside Xbox. To właśnie wtedy prawdopodobnie moglibyśmy otrzymać oficjalne potwierdzenie. Wprowadzenie (niemal) całej serii Halo na PC mogłoby też przy okazji sygnalizować mocny sygnał ku temu, żeby traktować Xbox Game Pass na PC poważnie.
Twórcy Halo 5 przyznają się do błędów
Master Chief Collection przy swoim debiucie nękało dużo problemów technicznych. Rozwiązanie ich wszystkich zajęło dosłownie lata. Przy okazji w zeszłym roku zestaw gier Halo otrzymał uaktualnienie wprowadzające obsługę 4K oraz HDR. Co więcej, w międzyczasie Microsoft postanowił dorzucić do tej antologii Halo 3: ODST. Na pewno aby sprostać wysokim wymaganiom społeczności PC, ewentualny port musiałby być nieskazitelny od strony technicznej oraz oferować bardzo szeroką gamę opcji. Zważywszy na to, że nawet w słabo przyjętym Crackdown 3 było niezwykle dużo ustawień, a nawet tryb mierzący wydajność i obciążenie CPU/GPU, wydaje się to być pewne.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
2
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32