Halo Infinite – nowe szczegóły o darmowym trybie multiplayer. Crossplay i mikrotransakcje, ale tylko kosmetyczne
Halo Infinite w całkiem obszernym, bo 10-minutowym materiale wideo zaprezentowano po raz pierwszy podczas ubiegłorocznego, lipcowego Xbox Games Showcase. Niestety ówczesna reakcja graczy nie była zbyt przychylna ze względu na prezentowaną przez produkcję, dość mizerną grafikę. Wczoraj mieliśmy okazję zapoznać się już z zupełnie nowymi fragmentami rozgrywki (trailer fabularny singleplayer'a i trailer multiplayer'a z elementami gameplay'u), które to dla odmiany zostały odebrane przez graczy całkiem dobrze. Na dziś zaplanowano z kolei omówienie trybu dla wielu graczy. Czego dowiedzieliśmy się z owej prezentacji? W mojej opinii samych smakowitości dla największych fanów serii.
Multiplayer w Halo Infinite będzie grą typu free-to-play, w którą zagramy na pecetach oraz konsolach Microsoftu minionej i obecnej generacji. Dzisiejsza prezentacja trybu dla wielu graczy przyniosła kilka ciekawostek.
Premiery gier w czerwcu 2021. W co zagrać? Nowości to m.in.: Ratchet & Clank: Rift Apart i Dungeons & Dragons: Dark Alliance
Tryb wieloosobowy Halo Infinite będzie przede wszystkim zupełnie darmowy, pojawi się (identycznie jak tryb singleplayer) na pecetach oraz konsolach Microsoftu (obu generacji). Możliwy będzie także crossplay. Multiplayer w Halo Infinite ma stawiać na walkę na niewielkich przestrzeniach, w dużym stopniu bazując na klasyce serii, stąd otrzymamy sporo rozwiązań, czy nawiązań znanych z poprzednich odsłon o Master Chefie. Nie zabraknie przy tym oczywiście nowoczesnego podejścia do gameplay'u, w tym "milionów kombinacji w przypadku personalizacji postaci, pojazdów i broni". Gra pozwoli nam m.in. na dobranie naszej postaci konkretnej sylwetki czy barwy głosu.
Wczorajszy trailer zapowiadający multiplayer
Halo Infinite wyjdzie pod koniec 2021 roku, ale z lepszą grafiką
Studio 343 Industries zapewnia, że gracz będzie mógł wyrazić siebie bardziej niż kiedykolwiek i w jakiejkolwiek innej grze, choć personalizacja wyglądu będzie się wiązała także z mikrotransakcjami. Na pocieszenie, ta forma płatności będzie obejmowała tylko kosmetyczne kwestie. Dzisiejsza prezentacja przestawiła także tryb Academy, który będzie nie tylko miejscem na trening czy rozgrzewkę przed meczami, ale także hubem, który pozwoli wejść w świat (np. słownictwo) uniwersum Halo zupełnie nowym graczom. Z dotychczasowych doniesień wiemy też, ze multiplayer będzie wspierał zabawę do 120 klatek na sekundę oraz że dostępne będą dwa tryby rozgrywki: Arena (równy start, wyposażenie dostępne tylko na mapie, 4-sosobowe drużyny) oraz Big Team Battle (tryb oddający sandboksowy charakter Halo, chaos bitewny, wielkie drużyny oraz możliwość dopasowania uzbrojenia i wyposażenia).
Dzisiejsza prezentacja pierwszych elementów multiplayer'a