Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project Demo jest już dostępne do pobrania, przyda się jednak solidny PC do grania
Platforma RTX Remix została zapowiedziana przy okazji debiutu pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000 z rodziny Ada Lovelace. Docelowo ma ona pozwolić na upiększenie klasycznych gier, poprzez m.in. całkowitą zmianę tekstur czy implementacji różnych form Ray Tracingu. Jednym z czołowych tego typu projektów, bardzo mocno promowanych przez NVIDIĘ, jest Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. Z okazji wydania finalnej wersji RTX Remix, na Steamie pojawiło się demo rzeczonej produkcji.
Na Steamie można już pobrać demo gry Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. Do gry zaimplementowano m.in. Path Tracing, DLSS 4 z Multi Frame Generation oraz Ray Reconstruction. Jest to swoista wizytówka NVIDII, mająca na celu pokazać możliwości platformy RTX Remix.
NVIDIA DLSS 4 dostępna już w ponad 100 grach, a kolejne w drodze. RTX Remix wychodzi z bety, a Half-Life 2 RTX otrzyma wersję demo
Z okazji wypuszczenia wersji demo, NVIDIA podzieliła się wymaganiami sprzętowymi dla Half-Life 2 RTX. Są one dość wysokie i w sumie nic dziwnego, bowiem produkcja jest bardzo wymagająca, zwłaszcza na wyższych rozdzielczościach. Minimalna konfiguracja opiera się na karcie NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti i pozwala uruchomić grę w skalowanym Full HD (DLSS ON), na niskich ustawieniach graficznych oraz w 30 klatkach na sekundę. Do Full HD + DLSS oraz w 60 klatkach, a także w wysokich ustawieniach graficznych, rekomendowany jest już GeForce RTX 4070.
Minimum | Rekomendowane | Ultra | |
Procesor Intel | Intel Core i5-8600 | Intel Core i7-10700 | Intel Core i7-12700K |
Procesor AMD | AMD Ryzen 5 3600 | AMD Ryzen 5 5600 | AMD Ryzen 7 7700X |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti | NVIDIA GeForce RTX 4070 | NVIDIA GeForce RTX 5080 |
Pamięć VRAM | 8 GB | 12 GB | 16 GB |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 32 GB |
Miejsce na dysku | 50 GB SSD | 50 GB SSD | 50 GB SSD |
System | Windows 10 / 11 64-bit | Windows 10 / 11 64-bit | Windows 10 / 11 64-bit |
DLSS | Włączony | Włączony | Włączony |
Rozdzielczość, płynność | 1920x1080, 30 FPS | 1920x1080, 60 FPS | 3840x2160, 144 FPS |
Detale | Low (Niskie) | High (Wysokie) | Ultra (Maksymalne) |
NVIDIA obniża ceny kart graficznych GeForce RTX 50 w Europie. Wszystko przez niższy kurs dolara
Maksymalne ustawienia w 4K + DLSS (mowa zatem o włączonym Path Tracingu) wymagają już posiadania przynajmniej karty GeForce RTX 5080. Do tego w 4K zalecane jest posiadanie 32 GB RAM-u. NVIDIA podaje 50 GB potrzebnego, wolnego miejsca na dysku i po zainstalowaniu gra zajmuje nieco ponad 40 GB (co ciekawe, pobiera się dwukrotnie więcej, bo około 83 GB). Wymagania moim zdaniem jednak zdają się być nieco zbyt lekkie dla sprzętu. Sam odpaliłem Half-Life 2 RTX na karcie GeForce RTX 4080 z DLSS Quality (gra już docelowo posiada wersję DLSS 4 z możliwością wyboru modelu Transformer lub CNN, zdecydowałem się na ten pierwszy) oraz z Frame Generation i w pierwszej lokacji, jaką możemy wybrać w wersji demo (Ravenholm), klatki oscylują w okolicach 62-65 FPS w bardziej wymagających miejscach. Daleko zatem do obiecywanych 144 FPS, które widnieją w oficjalnych wymaganiach. Poniżej jeszcze możecie zobaczyć garść screenów z Half-Life 2 RTX, które wykonałem podczas ogrywania wersji demo. To na co zwróciłem uwagę, a co powinno zostać poprawione, to jakość wody, która niestety ma tendencje do okropnego smużenia. Na pierwszych dwóch screenach podane są ustawienia graficzne, z jakimi uruchomiłem tytuł (po kliknięciu wyświetli się pełny rozmiar 4K).
Powiązane publikacje

Pierwszy zwiastun czwartego sezonu serialu Wiedźmin od Netflix już dostępny. Nowe spojrzenie na Liama Hemswortha w roli Geralta
26
Super Mario Bros. obchodzi 40. urodziny. Początek jednej z najważniejszych serii w historii
22
Hades II - chwalona gra niebawem wreszcie wychodzi z Early Access. Supergiant Games wprowadza ją najpierw na PC i Nintendo
9
Resident Evil Requiem - kolejny zwiastun gry, która zostanie także wprowadzona na Nintendo Switch 2
10