GTA V sprzedało się lepiej niż GTA III, GTA IV, San Andreas i Vice City
Grand Theft Auto V sprzedało się w ponad 100 milionach egzemplarzy na całym świecie od wydania w 2013 roku, co - jak zauważa serwis Tweaktown - czyni go drugą po Minecrafcie najlepiej sprzedającą się grą wszech czasów. Wszystko to głównie dzięki ogromnie popularnemu GTA Online i ciągłym strategiom rozwijania produktu. Gra jaką jest GTA V wciąż wyprzedza prognozy Take-Two Interactive: po raz kolejny pokonała założenia w harmonogramie firmy w drugim kwartale fiskalnym 2019, przełamując ostatecznie pułap 100 milionów sprzedanych egzemplarzy (chodzi o wysyłki dla pośredników, a nie sprzedaż bezpośrednią dla klienta). Nie sposób nie wspomnieć o tym, jak wiele firma zarobiła także na mikrotransakcjach w obrębie produkcji GTA Online.
Grand Theft Auto V sprzedało się w ponad 100 milionach egzemplarzy na całym świecie od wydania w 2013 roku, co czyni go drugą najlepiej sprzedającą się grą wszech czasów.
Chcesz mieć swój klub nocny? Możesz go kupić w GTA Online
Analityk z Niko Partners, Daniel Ahmed zauważa, że jeśli chodzi o GTA V to sprzedano już więcej kopii niż GTA III, Vice City, San Andreas i GTA IV razem wziętych. Fakt, ów powinien tylko umocnić pozycję trybu online we wszystkich przyszłych grach serii Grand Theft Auto. Rockstar ma jednak świadomość wielkości wspomnianego trybu. Pamiętajmy bowiem, że również Red Dead Redemption 2, które do tej pory sprzedało się w 17 milionach kopii, będzie miało tryb dla wielu graczy o nazwie Red Dead Online.
GTA San Andreas i inne tytuły Rockstar niebawem na Xbox One
Jeśli chodzi o dokładne kwoty to GTA V i GTA Online pomogły Take-Two osiągnąć 493 miliony dolarów przychodów netto, ogółem w ciągu drugiego kwartału roku fiskalnego 2019. Jak można sobie wyobrazić, to właśnie GTA Online było głównym motorem napędowym powtarzających się wpływów ze strony konsumentów (mikropłatności, DLC i inne dodatki). Stanowiły one aż 49% całkowitych przychodów netto (241,57 milionów dolarów). Przychody Take-Two ze sprzedaży cyfrowej we wspomnianym kwartale napędzane były głównie przez GTA V oraz NBA 2K19. Tytuły te dostarczyły aż 72% wszystkich przychodów.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
123
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5