GTA V Enhanced & Expanded na PlayStation 5 oraz Xbox Series - Rockstar zdradza szczegóły dotyczące remastera gry
Miesiąc temu studio Rockstar potwierdziło zaawansowane prace nad nową częścią Gran Theft Auto oraz potwierdziło datę premiery rozszerzonego wydania GTA V na konsole obecnej generacji - PlayStation 5 oraz Xbox Series, jednocześnie ujawniając kilka pierwszych informacji na temat nadchodzącego remastera. Na niecałe dwa tygodnie przed premierą, Rockstar zdradził dalsze szczegóły związane z GTA V Enhanced & Expanded. Choć w oficjalnym komunikacie nie pada takie stwierdzenie, wszystko wskazuje na to, że posiadacze gry na PS4 lub Xbox One nie otrzymają możliwości darmowej aktualizacji do natywnej wersji dla PS5 oraz Xbox Series. Gracze otrzymają jedynie jednorazową opcję transferu danych z głównej kampanii oraz trybu Online.
GTA V na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X zaoferuje trzy tryby obrazu, w tym jeden z włączonym Ray Tracingiem. Premiera remastera odbędzie się 15 marca, z kolei możliwość złożenia pre-ordera zostanie włączona tydzień wcześniej. W kwietniu pojawi się także wydanie pudełkowe.
Rockstar oficjalnie potwierdza prace nad GTA 6. GTA V ze szczegółami dotyczącymi wersji dla PlayStation 5 oraz Xbox Series.
GTA V w wersji na konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X otrzyma trzy tryby obrazu. Pierwszy zaoferuje rozgrywkę w natywnej rozdzielczości 4K przy zachowaniu 30 klatek na sekundę (tryb Fidelity). W drugim (Performance), będziemy mogli grać w dynamicznej rozdzielczości 4K oraz w stałych 60 klatkach na sekundę. Trzeci tryb - Performance RT - ma zaoferować dynamiczną rozdzielczość 4K, do 60 FPS oraz aktywną technikę śledzenia promieni. Ray Tracing będzie obecny także w trybie wierności obrazu. Choć dojdzie RT, w trybie Fidelity jakość oprawy graficznej ma przypominać detale ultra z obecnej wersji PC. Trochę zaskakujące jest to, że de facto 8-letnia (w tym roku stuknie już 9 lat) gra na konsolach obecnej generacji nie jest w stanie wyświetlić natywnej rozdzielczości 4K oraz 60 FPS.
GTA IV wygląda z tym modem lepiej niż GTA V. Aż chciałoby się dostać rasowego remastera! Choć niekoniecznie od Rockstar
Wśród wizualnych zmian Rockstar potwierdził m.in. większe zagęszczenie ruchu na ulicach (dotyczy zarówno przechodniów jak również pojazdów), gęstszą i bardziej szczegółową roślinność, lepszą jakość oświetlenia oraz poprawione cienie. Poprawiono także antyaliasing, efekt rozmycia ekranu, podrasowano jakość ognia oraz wiele innych szczegółów, których producent już nie doprecyzował. Posiadacze PlayStation 5 skorzystają z możliwości silnika Tempest 3D Audio oraz dodatkowych funkcji DualSense. Obie konsole będą miały znacząco skrócone czasy wczytywania dzięki wykorzystaniu nośników SSD. W newsie znajdują się trzy pierwsze screeny z nadchodzącej wersji GTA V na obecne konsole. Możliwość transferu progresu z dotychczasowej wersji GTA V jest już dostępna za pomocą Rockstar Games Social Club (z poziomu gry). Po przeniesieniu danych na serwery Rockstara, gracze będą mieli 90 dni na przerzucenie ich do nowej wersji GTA V. Przedsprzedaż rozpocznie się 8 marca (wtedy dopiero poznamy cenę), z kolei w kwietniu na konsolach pojawi się także wydanie fizyczne.