GTA 5 Enhanced Edition na PC otrzymuje kolejne opcje Ray Tracingu, w tym odbicia RT w wysokiej rozdzielczości
Komputerowe wydanie GTA 5 otrzymało kilka miesięcy temu wydanie Enhanced, które wprowadziło m.in. wsparcie dla Ray Tracingu, DLAA czy niektórych technik skalowania, tj. NVIDIA DLSS czy AMD FSR. W przypadku śledzenia promieni, RT zostało tutaj wykorzystane do ulepszenia globalnego oświetlenia (RTGI), cieni oraz odbić. Rockstar Games najwyraźniej nie poprzestał na dotychczasowych opcjach, ponieważ nowa aktualizacja wprowadza kolejne funkcjonalności dla śledzenia promieni, poprawiając ogólną jakość wizualną gry.
Rockstar wydał aktualizację 1.71 dla komputerowej wersji GTA 5 w wydaniu Enhanced. Oprócz nowości dla trybu GTA Online, aktualizacja przyniosła nowe opcje związane z Ray Tracingiem, dzięki czemu komputerowa wersja wygląda teraz jeszcze lepiej niż wcześniej.
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
W opcjach graficznych dla gry GTA 5 Enhanced PC, pojawiły się dwie nowe linijki. Pierwsza to High Resolution Ray Traced Reflections, czyli odbicia RT w wysokiej rozdzielczości. Druga opcja to Second Ray Traced Global Illumination Bounce, a więc drugie odbicie światła przy aktywnym globalnym oświetleniu, bazującym na śledzeniu promieni. W sieci pojawiają się już pierwsze materiały wideo (np. ten poniższy), które prezentują obecną jakość wizualną gry na PC.
Drugi zwiastun GTA 6 w całości powstał na silniku gry i został zarejestrowany na podstawowej konsoli PlayStation 5
GTA 5 Enhanced PC w wersji 1.71 charakteryzuje się wysokiej jakości odbiciami RT, które mają mnóstwo detali. Jest to widoczne zwłaszcza w miejscach ze sporą ilością kałuż po padającym wcześniej deszczu. W przypadku rozszerzonej wersji Ray Traced Global Illumination, różnice będą mniej lub bardziej widoczne w zależności od konkretnej lokacji. Na powyższym filmie w okolicach 7:50 widać całkiem spore różnice w jakości oświetlenia. Nie jest to pierwszy raz, kiedy Rockstar wykorzystuje GTA 5 do testowania kolejnych elementów Ray Tracingu. Dla studia jest to pewna forma testowania, zanim podobne funkcjonalności trafią do nowszej wersji silnika RAGE na potrzeby nadchodzącego GTA 6. Jakość implementacji różnych form śledzenia promieni w GTA 5 daje nam pewny ogląd tego, czego spodziewać się w przyszłorocznej produkcji.
Powiązane publikacje

DOOM: The Dark Ages na PC od dzisiaj z Path Tracingiem oraz DLSS Ray Reconstruction. NVIDIA chwali się wydajnością swoich kart
75
Hades II - gra cenionego, niezależnego studia z aktualizacją. Przybliżono, co jeszcze trzeba zrobić przed wydaniem wersji 1.0
0
Dying Light: The Beast - trochę znanego żelastwa, kilka ciekawych niespodzianek. Prezentacja broni, jaka pojawi się w spin-offie
0
Xbox Game Pass - druga połowa czerwca z trylogią Warcrafta, Call of Duty: WWII, czy Rise of the Tomb Raider
1