Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia

Natan Faleńczyk | 23-01-2024 23:30 |

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzeniaW świecie retro sprzętów doszło niedawno do bardzo ciekawego odkrycia. Dotyczy ono konsoli Nintendo Game Boy Advance, która wkroczyła na rynek na początku 2001 roku. Okazuje się, że w celu skopiowania zawartości kartridża z grą można posłużyć się dźwiękami, które konsola odtwarza zaraz po swojej awarii (ang. crash). Cały proces jest dość skomplikowany i wymaga specjalistycznej wiedzy, natomiast z pewnością warto się z nim bliżej zapoznać.

Gry z konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być kopiowane poprzez analizę dźwięków, które występują po awarii urządzenia. Proces został nie tak dawno odkryty przez pewnego modera. 

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [1]

Mass Effect Demake, czyli jak wyglądałyby przygody Sheparda w wersji na konsolę Game Boy Advance?

Oczywiście rezultat opisywanych działań, a więc skopiowania zawartości kartridża z grą, jest możliwy do osiągnięcia dużo prostszymi metodami, natomiast w tym przypadku nie chodzi o jak najprostsze rozwiązanie, a sprawdzenie innych sposobności. Okazuje się, że w sytuacji, kiedy omawiany kartridż znajduje się w konsoli, która ulegnie awarii (np. poprzez jego nagłe wyciągnięcie i włożenie z powrotem), urządzenie zaczyna odtwarzać na pozór losowe dźwięki (piski i szumy). Jednak po niemal dwóch godzinach (dokładniej po 1 godz. 50 min) odtwarzana jest sekwencja wszystkich dźwięków z gry (8-bit, 13100 Hz), która po odpowiednim nagraniu i pewnej modyfikacji może zostać później przekształcona w kopię danej produkcji (ROM).

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [2]

PureRetro: Historia Game Boya Color, który własnie skończył 20 lat

Proces jest skomplikowany, gdyż cała nagrana ścieżka audio musi zostać również odpowiednio dostrojona, a ostatecznie potrzeba kilku takich nagrań, aby odtworzyć oryginalną grę. Autor posłużył się w tym celu programem Audacity oraz skryptem, który został napisany w języku programowania Python. Pierwotnie "zrzucono" (ang. dump, kolokwialnie) w ten sposób grę z emulatora mGBA, a ostatecznie również z kartridża z grą Pokémon Emerald (do tego celu posłużono się już konsolą Nintendo DS, która ma możliwość odczytania fizycznych kartridży z Game Boya Advance). Całość możemy zobaczyć w materiale wideo poniżej.

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [3]

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [4]

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [5]

Źródło: YouTube @TheZZAZZGlitch, Flickr @Adrian Makles @Luis Torres R.
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 44

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.