Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia
W świecie retro sprzętów doszło niedawno do bardzo ciekawego odkrycia. Dotyczy ono konsoli Nintendo Game Boy Advance, która wkroczyła na rynek na początku 2001 roku. Okazuje się, że w celu skopiowania zawartości kartridża z grą można posłużyć się dźwiękami, które konsola odtwarza zaraz po swojej awarii (ang. crash). Cały proces jest dość skomplikowany i wymaga specjalistycznej wiedzy, natomiast z pewnością warto się z nim bliżej zapoznać.
Gry z konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być kopiowane poprzez analizę dźwięków, które występują po awarii urządzenia. Proces został nie tak dawno odkryty przez pewnego modera.
Mass Effect Demake, czyli jak wyglądałyby przygody Sheparda w wersji na konsolę Game Boy Advance?
Oczywiście rezultat opisywanych działań, a więc skopiowania zawartości kartridża z grą, jest możliwy do osiągnięcia dużo prostszymi metodami, natomiast w tym przypadku nie chodzi o jak najprostsze rozwiązanie, a sprawdzenie innych sposobności. Okazuje się, że w sytuacji, kiedy omawiany kartridż znajduje się w konsoli, która ulegnie awarii (np. poprzez jego nagłe wyciągnięcie i włożenie z powrotem), urządzenie zaczyna odtwarzać na pozór losowe dźwięki (piski i szumy). Jednak po niemal dwóch godzinach (dokładniej po 1 godz. 50 min) odtwarzana jest sekwencja wszystkich dźwięków z gry (8-bit, 13100 Hz), która po odpowiednim nagraniu i pewnej modyfikacji może zostać później przekształcona w kopię danej produkcji (ROM).
PureRetro: Historia Game Boya Color, który własnie skończył 20 lat
Proces jest skomplikowany, gdyż cała nagrana ścieżka audio musi zostać również odpowiednio dostrojona, a ostatecznie potrzeba kilku takich nagrań, aby odtworzyć oryginalną grę. Autor posłużył się w tym celu programem Audacity oraz skryptem, który został napisany w języku programowania Python. Pierwotnie "zrzucono" (ang. dump, kolokwialnie) w ten sposób grę z emulatora mGBA, a ostatecznie również z kartridża z grą Pokémon Emerald (do tego celu posłużono się już konsolą Nintendo DS, która ma możliwość odczytania fizycznych kartridży z Game Boya Advance). Całość możemy zobaczyć w materiale wideo poniżej.
Powiązane publikacje

TSMC zapowiada CoPoS i PLP. Znacząca ewolucja, która pozwoli uzyskać więcej miejsca dla chipów
21
PCI-SIG finalizuje specyfikację PCI Express 7.0. Interfejs przygotowany jest na potrzeby systemów AI i cloud computing
40
Naukowcy zbudowali robota, który gra w badmintona lepiej niż większość ludzi. Zobacz, co potrafi ANYmal‑D od ETH Zurich
37
Meta wydaje miliardy. Laboratorium SI, inwestycja w Scale AI i dążenie do wyjścia poza ograniczenia LLaMA
15