Gry mobilne popularniejsze od produkcji konsolowych i PC? Na to wskazują wydatki konsumentów ujęte w raporcie App Annie i IDC
Konsolowi i PC-towi gracze patrzą na gry mobilne jak na niewiele znaczącą osobliwość. W istocie smartfonowe produkcje nie są tak rozbudowane i dopracowane jak pełnoprawne tytuły AAA dostępne na platformy PC, Sony PlayStation, Microsoft Xbox czy Nintendo Switch. Nie oznacza to jednak, że ich rola w branży growej jest niewielka. Przeciwnie – rynek mobilny generuje przychód wyższy niż łączny przychód PC, Mac oraz konsol, w tym handheldów. Z najnowszego raportu App Annie opracowanego wspólnie z IDG wynika, iż mobilni gracze na wirtualną rozrywkę wydadzą w tym roku nawet 120 miliardów dolarów. Sprawa jest o tyle interesująca, iż wzrost utrzymuje się mimo panującej od ponad roku pandemii COVID, która miała skutkować mniejszym zainteresowaniem rynkiem mobilnym. W końcu w domu znacznie wygodniej skorzystać z konsoli czy PC, niż sięgać po smartfon.
Gry mobilne zyskują na popularności. W tym roku gracze wydadzą na nie 120 miliardów dolarów, podczas gdy użytkownicy PC i konsol przeznaczą na rozrywkę łącznie 84 miliardy. Gdzie tkwi klucz do sukcesu?
TOP 10 mobilnych gier strategicznych dla smartfonów. Cywilizacja, Tropico i Company of Heroes to tylko część naszych propozycji
Lwia część gier mobilnych dostępnych w repozytoriach Google Play oraz Apple App Store to proste produkcje, których model zarobkowy oparto na mniej lub bardziej agresywnych reklamach oraz mikropłatnościach. Druga ze wspomnianych metod monetyzacji występuje zarówno w formie dodatków warunkujących sukces lub porażkę gracza, jak i graficznych bonusów, które nie mają większego wpływu na samą rozgrywkę. Mamy też pełnopłatne tytułu kosztujące kilkadziesiąt złotych, natomiast jest to skromny procent gier mobilnych. Sytuacja poprawia się, szczególnie że użytkownicy smartfonów są skłonni płacić za zabawę coraz więcej.
TOP 10 mobilnych gier karcianych: Hearthstone, Legends of Runeterra, The Elder Scrolls: Legends i wiele innych
Raport App Annie i International Data Group ujawnia, iż w 2021 roku wydatki na gry mobilne urosną do zawrotnej kwoty 120 miliardów dolarów. Co ciekawe, rynek PC (oraz Mac) wygeneruje 41 miliardów, a konsole zaledwie 39 miliardów dolarów. Na gry na handheldy lub jak kto woli – kieszonsolki wydamy około 4 miliardów dolarów. Biorąc pod uwagę to, że znaczenie smartfonów z roku na rok rośnie, możemy spodziewać się pogłębienia rzeczonej różnicy. Znaczenie mogą mieć też niedobory komponentów dla PC. W końcu dla wielu graczy brak możliwości nabycia nowej, wydajnej karty graficznej przekłada się na niemożność zabawy z nowszymi tytułami.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5